Sako_Finnbear Posted October 5, 2018 Author Share Posted October 5, 2018 Har länge tyckt att det är mörkt som fanken i vapenskåpet, så jag köpte två ledlampor med rörelsedetektor och som är batteridrivna. Jäkligt smidiga att ha i skåpet. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TekDr Posted October 5, 2018 Share Posted October 5, 2018 Tjusigt. Bara ett fel på det skåpet. Det är inte fullt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Järven Posted October 5, 2018 Share Posted October 5, 2018 Blev ju bra. Afrikanska kompaniet har fått tillhandahålla vapenremmar ser jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted October 5, 2018 Author Share Posted October 5, 2018 4 hours ago TekDr sa: Tjusigt. Bara ett fel på det skåpet. Det är inte fullt ? Haha! Jag har till att jaga med jorden runt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted October 5, 2018 Author Share Posted October 5, 2018 2 hours ago Järven sa: Blev ju bra. Afrikanska kompaniet har fått tillhandahålla vapenremmar ser jag. Ja nu blev det ljust och fint! Jepp! Gillar dom remmarna då det inte är silikonskit på insidan som hänger fast i kläderna vid snabb anläggning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TekDr Posted October 6, 2018 Share Posted October 6, 2018 7 hours ago Sako_Finnbear sa: Haha! Jag har till att jaga med jorden runt. Det har jag med men man lämnar inte öppna platser med dagens licenshantering... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted October 6, 2018 Author Share Posted October 6, 2018 5 hours ago TekDr sa: Det har jag med men man lämnar inte öppna platser med dagens licenshantering... Äh va fanken... Jag är nöjd med min garderob. Möjligen skulle jag vilja ha en 400+ också bara för att...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TekDr Posted October 6, 2018 Share Posted October 6, 2018 59 minutes ago Sako_Finnbear sa: Äh va fanken... Jag är nöjd med min garderob. Möjligen skulle jag vilja ha en 400+ också bara för att...? Var och en för sitt, tänk dock på att det räcker med en policyändring för att en tom plats blir en icke plats men det krävs avsevärt mer för att dra in en beviljad licens... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted October 6, 2018 Author Share Posted October 6, 2018 1 hour ago TekDr sa: Var och en för sitt, tänk dock på att det räcker med en policyändring för att en tom plats blir en icke plats men det krävs avsevärt mer för att dra in en beviljad licens... Jo det är väl kanske så sant... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted October 26, 2018 Author Share Posted October 26, 2018 .22:an var lite matt i pälsen, så det fick bli en vända med linoljevax för att få tillbaka lystern i träbiten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredde_piteå Posted October 26, 2018 Share Posted October 26, 2018 Vilket sammanträffande!! Läst igenom din tråd på grannkanalen och efteråt beställde jag en burk Linoljevax med inspiration från dig? Sen dyker denna tråd upp här i mitt flöde? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted October 26, 2018 Author Share Posted October 26, 2018 2 minutes ago Fredde_piteå sa: Vilket sammanträffande!! Läst igenom din tråd på grannkanalen och efteråt beställde jag en burk Linoljevax med inspiration från dig? Sen dyker denna tråd upp här i mitt flöde? Haha! Ja det var ett lustigt sammanträffande!? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted October 28, 2018 Author Share Posted October 28, 2018 Har nog aldrig talat om att jag när jag köpte min hagelbock, en Husqvarna 300S, så täljde jag till kolven lite då det var några grejer jag inte var nöjd med. Bild på en originalbössa: (En Prestige med sidoplåtar på bilden) Det är vid rödmarkeringarna jag modifierat min. Som ni ser finns det ingen markerad övergång mellan kolv och pistolgreppets avslut i bakkant, detta gillade jag inte. Sedan var framstockens avslut helt tvärt med skarpa hörn upptill, tycker inte det ser så "elegant" ut. Sagt och gjort så tog jag och "karvade till detta till något som åtminstone faller mig lite bättre i smaken: Ingen "fancy" bössa alls som ni ser , utan en bruksbössa som gör sitt jobb och med kolvmått som passar mig i det närmaste perfekt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svenstorparn Posted October 28, 2018 Share Posted October 28, 2018 Stiligt? Du har sådan puts på dina bössor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted October 28, 2018 Author Share Posted October 28, 2018 1 minute ago Svenstorparn sa: Stiligt? Du har sådan puts på dina bössor? Tusen tack! Ligger måååånga timmar och mycket gnidande bakom mina oljeboningar. Finishen har sakta byggts upp under många år, men nu är jag nöjd. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted November 12, 2018 Author Share Posted November 12, 2018 Lite random pics på 30-06:an... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Järven Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Vilken fin nätskärning på ena bössan, måste vara någon typ av Finsk handslöjd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TekDr Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 En Sako 75 är grann att titta på, dom kunde dock gett fan i ”gravyren” på underbeslaget... ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted November 12, 2018 Author Share Posted November 12, 2018 14 minutes ago Järven sa: Vilken fin nätskärning på ena bössan, måste vara någon typ av Finsk handslöjd. Ja, någon typ av "Skotsk" nätskärning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted November 12, 2018 Author Share Posted November 12, 2018 12 minutes ago TekDr sa: En Sako 75 är grann att titta på, dom kunde dock gett fan i ”gravyren” på underbeslaget... ? Ja det är vackra bössor tycker jag. Jo den där "gravyren" (om man kan kalla det så) hade jag hellre varit utan.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Järven Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 3 hours ago Sako_Finnbear sa: Jo den där "gravyren" (om man kan kalla det så) hade jag hellre varit utan.? Äh, det är väl samma krumelur som pryder Koskenkorvaflaskor. Finsk konst när den är som bäst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted November 19, 2018 Author Share Posted November 19, 2018 På 2018-11-12 at 21:39 Järven sa: Äh, det är väl samma krumelur som pryder Koskenkorvaflaskor. Finsk konst när den är som bäst. Jepp!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted December 22, 2018 Author Share Posted December 22, 2018 Jag önskar alla en riktigt God Jul! ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted January 19, 2019 Author Share Posted January 19, 2019 Lite vapenvård och översyn av 375:an... Grejerna isärskruvade och inspekterade. Linoljevax invändigt. Här ser man också förstyvningen som gjorts i förstocken, en inbäddad stålskena. Här ser man förstärkningen som gjorts framför urfränsningen för avtryckaren. En metallbygel är inbäddad. Givetvis pelarbäddad, precis som min 30-06. Rangoonoil på alla metalldelar. Allt inoljat! Slutstycket blev isärtaget och fick en översyn för en tid sedan. Återmontering. Redo för nya äventyr... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted January 19, 2019 Author Share Posted January 19, 2019 Blev lite justering av siktbladet med i dag. Ytterhörnorna var lite väl skarpa, så det fick bli lite justering på dom. Några tag med nålfilen så var det fixat! Lite behagligare att komma åt med handen nu. Lite blånering på det... Fix färdigt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts