Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej! Ska skaffa en tax nu men undrar om man ska jaga in den på kronvilt. Har mycket kronvilt och har tänkt att jaga det med en hund men om det är taxen vet jag inte. Har hört att dom gärna ställer sig som älgar och vildsvin så det blir ståndskall och taxens korta ben oroar mig. 

Posted

Tror inte du behöver vara orolig. Min erfarenhet av de gånger kronen står, är att dom är väldigt passiva.

Posted

Jävlar va coolt det där klippet är, man måste bara älska de små krigarna utan vett och hjärna :wub:

• Like 1
Posted

Hur vanligt är det att en tax ställer över huvudtaget? Jagas en del älg med tax i Sverige, jagade bäver hos ett jämtlandslag för några år sedan och de var inne på sin tredje tax som de jagade älg med. Enbart. Buktade som en hare men det blev aldrig stopp, en långsam tax som kommer upplevs nog inte som ett hot.

Posted

mina "älgjakter" med taxen ska väl som bäst kallas vääääälldigt långsamma gångstånd annars så går älgen långsamt ifrån idioten som står och försöker får taxfan att släppa älgjäveln

Posted

Vi har haft några drev på kron. En gång så blev kronhinden förnärmad när hon såg den lilla Skrotan som hon sprungit ifrån i 2 h och en kvart! Det blev lite russel i skogen när hon gick av fältet och in i skogen. Tror hon blev arg på sig själv mest. Men annars har dreven sett ut som vanligt men med större bukter.

p.