JaktOscar Posted March 6, 2017 Posted March 6, 2017 Hej! Ska skaffa en tax nu men undrar om man ska jaga in den på kronvilt. Har mycket kronvilt och har tänkt att jaga det med en hund men om det är taxen vet jag inte. Har hört att dom gärna ställer sig som älgar och vildsvin så det blir ståndskall och taxens korta ben oroar mig. Quote
Urban Posted March 6, 2017 Posted March 6, 2017 Tror inte du behöver vara orolig. Min erfarenhet av de gånger kronen står, är att dom är väldigt passiva. Quote
Popular Post kkjon Posted March 6, 2017 Popular Post Posted March 6, 2017 som Urban skriver, du behöver inte vara orolig om hjortarna stannar. Taxar är mogna och försiktiga hundar... https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=738210033012466&id=105639496269526 6 Quote
Hipshot Posted March 7, 2017 Posted March 7, 2017 Jävlar va coolt det där klippet är, man måste bara älska de små krigarna utan vett och hjärna 1 Quote
strävhår Posted March 7, 2017 Posted March 7, 2017 Hur vanligt är det att en tax ställer över huvudtaget? Jagas en del älg med tax i Sverige, jagade bäver hos ett jämtlandslag för några år sedan och de var inne på sin tredje tax som de jagade älg med. Enbart. Buktade som en hare men det blev aldrig stopp, en långsam tax som kommer upplevs nog inte som ett hot. Quote
killer_mouse Posted March 7, 2017 Posted March 7, 2017 mina "älgjakter" med taxen ska väl som bäst kallas vääääälldigt långsamma gångstånd annars så går älgen långsamt ifrån idioten som står och försöker får taxfan att släppa älgjäveln Quote
vandraren Posted March 12, 2017 Posted March 12, 2017 Vi har haft några drev på kron. En gång så blev kronhinden förnärmad när hon såg den lilla Skrotan som hon sprungit ifrån i 2 h och en kvart! Det blev lite russel i skogen när hon gick av fältet och in i skogen. Tror hon blev arg på sig själv mest. Men annars har dreven sett ut som vanligt men med större bukter. p. Quote
Recommended Posts