Galne Posted May 25, 2017 Posted May 25, 2017 Eftermiddagen spenderad på Elmia, mycket och titta på. Tyvärr han jag inte med och skjuta något och ev. träffa Charlie vid hagelskyttet. Dock fick jag kela med några ADB från workingwess, mysig ras det där. Quote
klompdomp Posted May 25, 2017 Posted May 25, 2017 Ändrade planer för min del så åker ner på lördag istället för fredag! Quote
Dansken Posted May 25, 2017 Posted May 25, 2017 Står Torsbo Handels (Jaguar bussen) och säljer billiga kulor typ SST och sånt i år ? Quote
vandraren Posted May 25, 2017 Author Posted May 25, 2017 Löftet/hotet om mohikan infriat! Så ser ni en lätt (ähmm...) överviktig snubbe med sned och ful mohikan så vet ni vem det är... p. 1 Quote
Dansken Posted May 25, 2017 Posted May 25, 2017 2 hojåkare har gjort upp en affär och ska träffas på en hojträff. Hur känner jag igen dig där? Enkelt svarar den andra: Jag är lätt överviktig, hängrövajeans, svart skinnpaj, tatueringar, helskägg och en har lång kedja i plånboken 2 Quote
Galne Posted May 25, 2017 Posted May 25, 2017 51 minutes ago Dansken sa: Står Torsbo Handels (Jaguar bussen) och säljer billiga kulor typ SST och sånt i år ? Inte vad jag kunde se, men Torsbo/Jaguar är där. Lapis var där och pratade om naturalis Quote
JPA Posted May 26, 2017 Posted May 26, 2017 13 hours ago vandraren sa: Jag tycker fredagens samling blir hos Simon och JPA vid deras monter 12.30. Efter det blir det lagom att inta nån bit mat tillsammans, och utbyte av tankar, telefonnummer och annat. Ser vansinnigt fram emot morgondagen. Funderar på att anlägga en mohikan förr lätt igenkännelighet.... p. Kul! Simon har föreläsning 12:30. Så gå och lyssna på den på scen 2 och kom sen ner till montern och hälsa och tjöta lite skit! Quote
TekDr Posted May 26, 2017 Posted May 26, 2017 Precis druckit kaffe i jägareförbundets monter. Medlemsåterbäring Quote
kkjon Posted May 26, 2017 Posted May 26, 2017 Ja då var man hemma igen efter en dag på Elmia. Åt en fantastisk braklunch tillsammans med Vandraren och Lasse c + några andra trevliga gubbar. Och jo det var lätt att känna igen Vandraren Språkade lite med JPA i "gåsjaktsmontern". Lagom med folk och lite nytt att titta på. 1 Quote
vandraren Posted May 28, 2017 Author Posted May 28, 2017 Vilken del av beskrivningen stämde bäst....? Det var ju bara EN korv.... Tror jag ätit ett tjugotal sen dess... Fan vad roligt det är med unga engagerade människor: stod och lyssnade några gånger när Simon och JPA pratade med mänskor som var nyfikna på gåsjakt. De sålde sin grej bra. Och pappa Uffe är inte ett dugg sämre! Visst var väl mässan lite mindre i år? Det kändes som att nedre hallen, försäljningshallen, saknade en rad på varje sida...? Tyckte mässan var bra även i år. Det som förvånar är att det inte är mer drag kring hundmontrarna!? För min del så är det ju med bra hundar bra jakter skapas!? Sen om jägarna tittar genom tyska, japanska eller kinesiska glasbitar, drar spaken rakt bak eller får knicka uppbakframner, spelar ju kvitta!? Eller vilken camo som bärs... Jag tror Gåsjakt får ta över allt med hundarna så blir det fart där oxå! Sen reflekterade jag lite över tjejerna som sålde jaktresor österut: är de goda representanter för tex den ryske jägaren....? Då verkar ju inte camo eller kyla vara en faktor.... Det var kul att ses igen, eller för första gången, forumister! Idag är det bara smålänningar på Elmia, va....? p. 2 Quote
Recommended Posts