Hoppa till innehåll

Trafikeftersök gris 20170513


Musköt

Recommended Posts

Alltså man bli ju så trött på vissa människor! :wallbash:Borde fan va straffbart sånt där då det ju faktiskt förlängde den stackars grisens lidande... :verymad: Va ju ändå tur å skönt att ni hittade den så ni kunde avsluta. Bra jobbat! :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns inget standardformulär man får fylla i muntligt när man anmäler viltolyckor? Kan tycka att det borde kunna hjälpa den som tar emot anmälningen att få mer info åt jägaren. Att sedan den infon kan vara fullständigt uppåt väggarna är en annan femma :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

37 minutes ago Abex sa:

Det finns inget standardformulär man får fylla i muntligt när man anmäler viltolyckor? Kan tycka att det borde kunna hjälpa den som tar emot anmälningen att få mer info åt jägaren. Att sedan den infon kan vara fullständigt uppåt väggarna är en annan femma :D

Jo det tror jag det gör. Men sen att endel varken vet var dom är eller har kört på kan vi väl knappast belasta polisen för :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej nej.. det finns inget formulär, NVR folket vet, de får ut kopior av HR:en. Det skrivs i löpande text rätt in.. Rätt hög felmarginal, chockade förare och/eller orutinerade operatörer alt rätt och slätt okunniga. Ligger det sedan på, säg att du har en 15-20 minuters samtals kö att hantera så lägger man inte allt för mycket energi på detta. Man tar telefonnr och sen får eftersöksjägaren förbättra kunskapsläget direkt med den som kört på.

Jag hade en vildsvinsolycka i söndags natt. Eller en kollega tog samtalet i stan men jag såg att det var påvägen hem för mej. Jag skrev i HRet att jag kunde kolla påväg hem och därefter återkomma för ev åtgärd.. Men de var lite för snabba, jag hittade en totalsmetad 5 kg kulting som jag hivade ned i diket. Ringde och förklarade att detta var inget för en kontaktman öht.. men då var denne redan utringd.. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hmm, okej förklarar endel. Men endel info brukar alltid vara med, skador på bil, flera djur, flyktriktning mm. Därav antog jag det fanns någon slags formulär som ni fyllde i.

Brukar gå att reda ut det mesta med den som har kört på viltet men ibland får man inte tag i förarna, då är det värre. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som eftersöksjägare så försöker man ju alltid ringa upp föraren för att få informationen direkt. Är ju väldigt lätt att de blir missförstånd när det gått från föraren till operatörer och vidare till kontaktman och sen eftersöksjägaren. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...