Hoppa till innehåll

Ruger KM-77-GS Gunsite Scout


Snuschips

Recommended Posts

Någon som har erfarenhet med denna?

Jag har lite svårt att fokusera på kikarsikten så denna med en anpassad kikare för längre eye relief passar nog mig? 

Kom gärna med förslag på liknande bössor :)

Jag tycker att den ser frän ut också så det är ett plus :P 

http://huntershouse.dk/kat1199-77-Gunsite-Scout/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns del blandade på tuben, Ozzie har vettiga recensioner. 

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mynningsbroms på en 308? Hur tänkte dom där? Bort, bort, bort och bort med den. 

Groteskostort magasin så om du gillar smärta behåller du det stora magget.... Det är extremt sällan man behöver den magasinsstorleken på jakt, och då är det magasinet bara ivägen. 

Personligen är den för kort och skumt balanserad för att jag skulle överväga den men det är tycke och smak. Men jag gillar deras öppna riktmedel. 

Sedan är utbudet av EER-sikten ganska litet, bara så du vet. 

T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ser ut som en cylinderrepeter-variant av mini thirty med tacticool broms på.

Nog första gången jag ser denna modell, en cylinderrepeter med skena för scout-sikte är inte direkt vardag.

Jag har själv en Marlin 1895 med ghost ring och scout-skena. Testade både med ett Leupold 3-9 samt med ett Aimpoint Micro H2 på den - funkade men erbjuder inte jättemycket mer än ghost ring-siktet på de avstånd bössan används på, så all optik är bortplockad på den i dagsläget.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En tanke: Du ska inte försöka titta i en scoutkikare innan du beställer en böss anpassad för sådan optik? Det är relativt få vapen som kommer anpassade på detta sätt, så du begränsar ju urvalet rätt ordentligt.

 

Jag bara tänkte att det kan bli lite dumt om det inte är där problemet ligger. ..

 

/Patrik

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nja. Nu är dom ju varken särskilt vanliga eller mångfaldiga, så då blir dom ju inte heller särskilt vanliga hos handlarna. Nu har jag iofs inte varit inne hos någon större optiknasare, så jag är inte 100% på vad som brukar finnas.

Risken är nog större att någon vänlig själ i din närhet har ett dylikt som du kan få kika igenom och se om det funkar.

Vart i Norrland finns du lite mer exakt? (Vem vet, det kanske finns någon därikring, det var mest så jag tänkte)

Annars så är det nog billigare att köpa kikaren före bössan, det blir mindre pengar "fel" då.

Jag vill inte dissa konceptet som sådant, jag har en scoutkikare på ena studsaren idag och kommar antagligen att köpa en till inom kort, men jag har märkt att det är långt ifrån alla som gillar dom.

 

/Patrik

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag var på Classic Vapen flera gånger för ett par år sedan just angående Ruger Gunsite Scout. Efter ett par vändors mailkonversation blev det pinsamt uppenbart att de bara fanns i katalogen och nog aldrig funnits i deras lager... Då la jag ner den tanken och är väl på det hela taget nöjd med det beslutet. 

Om de slutligen skickat ut några sådana till handlarna efter att jag var i kontakt med dem vet jag inte. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...