Hoppa till innehåll

Bågjakt


John Malmström

Recommended Posts

Om du inte har någon erfarenhet av bågskytte så rekommendera jag att du vänder dig till en klubb för hjälp med bl.a. draglängd.

Har du den erfarenhet som krävs för alla inställningar som behövs så är det en OK båge duger utmärkt att jaga med.

 Bor i närheten av Värnamo med omnejd så kan jag hjälpa dig, har en del bågar som kan provas.

Leif

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

John Malmström
11 minutes ago Roleinwe sa:

Om du inte har någon erfarenhet av bågskytte så rekommendera jag att du vänder dig till en klubb för hjälp med bl.a. draglängd.

Har du den erfarenhet som krävs för alla inställningar som behövs så är det en OK båge duger utmärkt att jaga med.

 Bor i närheten av Värnamo med omnejd så kan jag hjälpa dig, har en del bågar som kan provas.

Leif

Jo jag vet en del inställningar men har inte skjutit så mycket, och tror inte det finns någon skytte klubb i närheten där jag bor (norra Norrland):/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är lite långt att åka för att testa mina bågar :D men den du hänvisade till har utbytbara moduler för draglängd.

Pilhyllan kommer du nog byta ut med tiden men den funkar ok att börja med (för en del oväsen)

Peepen sitter på standardhöjd bör flyttas upp eller ner för att passa din skjutstil.

Jag har handlat bågprylar ifrån USA sedan 60-70 talet och det har fungerat alldeles utmärkt.

Själv är jag sugen på den här men det är inte lilla solstrålen :lol:

http://www.obsessionbows.com/huracon.html men

Är det något du funderar på så ska jag försöka förklara, du har en bågjägare i närheten Lasse http://bjkat.storedo.com/

Leif

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den är fullt fungerande som jaktbåge mest tycke och smak när det gäller olika bågar viktigast att dem passar just din lekamen

Har haft några Blowtech och bl.l. en 90#are där lemmarna sprack på längden så är väl kanske lite orättvist tveksam till dem.

Men av dem du tittat på så hade jag valt Obsession´s

Det finns hundratals med bra och mindre bra bågar att välja på är inte alltid så lätt att välja.jag körde igenom några innan jag hittade rätt.

Har du koll på din draglängd är prio1  och hur mycket orkar du dra är prio 2  Det är lättare att skjuta med något kort DL än för lång.

Fortsätt fundera och fråga om det är något som är tveksamt.

Leif

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

39 minutes ago Roleinwe sa:

Den är fullt fungerande som jaktbåge mest tycke och smak när det gäller olika bågar viktigast att dem passar just din lekamen

Har haft några Blowtech och bl.l. en 90#are där lemmarna sprack på längden så är väl kanske lite orättvist tveksam till dem.

Men av dem du tittat på så hade jag valt Obsession´s

Det finns hundratals med bra och mindre bra bågar att välja på är inte alltid så lätt att välja.jag körde igenom några innan jag hittade rätt.

Har du koll på din draglängd är prio1  och hur mycket orkar du dra är prio 2  Det är lättare att skjuta med något kort DL än för lång.

Fortsätt fundera och fråga om det är något som är tveksamt.

Leif

 

Bra att vi har en kunnig på forat när det börjar dra ihop sig, är ju myriader med grejer att sätta sig in i. :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

John Malmström
1 hour ago Roleinwe sa:

Den är fullt fungerande som jaktbåge mest tycke och smak när det gäller olika bågar viktigast att dem passar just din lekamen

Har haft några Blowtech och bl.l. en 90#are där lemmarna sprack på längden så är väl kanske lite orättvist tveksam till dem.

Men av dem du tittat på så hade jag valt Obsession´s

Det finns hundratals med bra och mindre bra bågar att välja på är inte alltid så lätt att välja.jag körde igenom några innan jag hittade rätt.

Har du koll på din draglängd är prio1  och hur mycket orkar du dra är prio 2  Det är lättare att skjuta med något kort DL än för lång.

Fortsätt fundera och fråga om det är något som är tveksamt.

Leif

 

Tack för hjälpen ! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...