lars m. l. Posted July 20, 2017 Posted July 20, 2017 Hej Jag har forud anvendt Lapua Naturalis (gen 2) i 308 win med gott resultat - både avs effekt i vilt og precision. Numera har jeg borjat anvende Lapua Naturalis 170 gr (gen 3) #558, men mine testladninger fungerer inte. Precisionen ar kass. Jag har testet Norma och Lapua messing med N202 och N203b krut. Kulvapnet ar en Tikka T3, som i vanliga fall skyter bra. Vad gor jag fel? mvh Lars Quote
mr Snok Posted August 9, 2017 Posted August 9, 2017 Har du provat med friflykt uppmätt till ~2mm istället för den COL som står i laddmanualen? Själv provar jag med två, i envetna [ubøyeliga] fall tre, olika krut sen går jag vidare med en annan kula om det inte finns en tillstymmelse [tøddel] till precision. Kula & pipa är som ett förhållande; ibland funkar det, ibland funkar det inte. Kan inte säga att du ska ge upp, men vissa kulor gifter sig bara inte med pipan. Har själv två T3or i samma kaliber och kompisen har ytterligare en, det finns inga likheter ö h t mellan vilka kulor eller vilken köpe-ammo som de trivs bäst med. 1 Quote
Recommended Posts