Hoppa till innehåll

Gänga Ruger American för ljuddämpare


exabit

Recommended Posts

Tjusigt jobbat! Jag laddar för samma jobb på min m/96 framöver! :)

Det där med radien är rätt tänkt, men spelar ingen roll om det inte är utmattningsbelastat. Belastar man hårt blir det lite lokal plasticering och sen jämnas spänningarna ut. Slå inte knut på dig själv för att få till en radie!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

34 minutes ago redtop sa:

Tjusigt jobbat! Jag laddar för samma jobb på min m/96 framöver! :)

Det där med radien är rätt tänkt, men spelar ingen roll om det inte är utmattningsbelastat. Belastar man hårt blir det lite lokal plasticering och sen jämnas spänningarna ut. Slå inte knut på dig själv för att få till en radie!

Man kan väl ändå konstatera att radie gör det hela starkare än 90-gradersvinkel? Använder man radien på ett karbidverktyg så är det ju ganska enkelt.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago exabit sa:

Man kan väl ändå konstatera att radie gör det hela starkare än 90-gradersvinkel? Använder man radien på ett karbidverktyg så är det ju ganska enkelt.

Radie är bättre, inget snack om det. Om du har ett verktyg med radie så använd det, men pipan kommer inte att gå av om du kör med ett verktyg utan radie, det var mer så jag menade. :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nä, men hur kul är det att veta att man bara har ganska kass precision?! Då kan man ju toppa med ett Oxo och bara skjuta Podium med tumvantar. Guuuud så tråkigt!! ;)

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan även åta mig att hjälpa till med enklare jobb om någon känner sig manad ;)

IMG_7959.thumb.JPG.7face59573c491066f69360320c94f49.JPG

IMG_7960.thumb.JPG.5111b1748fa96c4a1e16e1776003f988.JPG

IMG_7963.thumb.JPG.d4bc251bce0045d02241fcd0680bf113.JPG

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja jäklar... då behöver jag inte dokumentera mitt projekt. Har inte kommit till skott än men har tänkt göra precis likadant.

T.o.m. svarven är likadan även om min är märkt Optimum.

Har inte tillverkat en "rear spider" än men bara jag hittar lämplig material så blir det en sådan. Hur har du satt fast din, gängat eller?

Fick hem en fyrbacks och en spännhylsechuck för några dar sedan, men de passar inte direkt på Optimums orginalflänsar som jag köpt så jag ska anpassa dem idag.

Ser att en del smeder använder spännhylschuck vid piparbeten är det bra det? Om inte loppet är exakt centrerat..

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...