Popular Post Musköt Posted July 26, 2017 Popular Post Posted July 26, 2017 En jaktkompis fick ut två halvstora grisar på en nyslagen havreåker. Sköt ett skott på den ena. De rusar då över åkern och in i en nyröjd planteringen. Var en del blodavstryk där den gått in i planteringen. Rätt högt och doft av buk. Han provade att spåra med sin wachtel, men det gick inte så bra och han blev osäker när han inte hittade mer blod. Han ringde då in oss. På plats så väljer jag Funny och börjar spåra med henne. Vinklar vänster nästan direkt och kommer ur slyet. Troligen den friska grisen så jag börjar om. Går mer rakt in nu men jag hittar inga spårtecken och Funny ringar tillbaka igen. Vet inte om det var att där varit en hund tidigare eller om det var det nerröjda slyet som störde henne för funkade inte alls. Jag bestämmer mig för att släppa där de gick in. Hon gör en runda åt vänster men kommer tillbaka och går in igen. Rakt fram nu och efter hon passerat där hon vände. Så börjar hon tråckla iväg. Syns att hon har rätt spår nu. Så efter 600m kommer upptaget. Bomfast direkt så det är bara traska. Står i kanten på en äldre självföryngring. Och grisen är nog rätt dålig för jag kan gå rakt på och avsluta direkt. Funny gjorde som vanligt vad hon skulle. Är det träff i grisen så letar hon rätt på den. Framförallt om inte husse går efter och hindrar henne. Var mycket riktigt en bukträff. 12 Quote
Recommended Posts