strävhår Posted August 5, 2017 Share Posted August 5, 2017 Var till banan idag för en inskjutning, vid 8:de skottet så hade hylsan gått av 15mm ifrån botten och det har en längsgående bula närmare bröstet. Dumt nog så tog jag inga bilder. Var det högt tryck? Var hylsan slut? Vore tacksam för panelens samlade förstånd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post hofboss Posted August 5, 2017 Popular Post Share Posted August 5, 2017 Över kalibrerad hylsa, hylsan sträcker sig vid avfyrning och blir tunnare för varje gång den skjuts, till sist så brister den. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian N Posted August 5, 2017 Share Posted August 5, 2017 Instämmer med föregående talare. C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strävhår Posted August 5, 2017 Author Share Posted August 5, 2017 Har dålig koll på antal ggr så det får hivas och ersättas med färskt. Tackar för svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urban Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Vilken bössa var det i? Min 1600 har att gigantiskt patronläge, hyllorna spricker redan efter att par gångers omladdning om jag helkalibrerar dom. Tydligen är det vanligt förekommande på 1600 iaf, kommer inte ihåg om det var kaliberrelaterat eller om det gäller för andra äldre hqa modeller..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strävhår Posted August 7, 2017 Author Share Posted August 7, 2017 6 hours ago Urban sa: Vilken bössa var det i? Min 1600 har att gigantiskt patronläge, hyllorna spricker redan efter att par gångers omladdning om jag helkalibrerar dom. Tydligen är det vanligt förekommande på 1600 iaf, kommer inte ihåg om det var kaliberrelaterat eller om det gäller för andra äldre hqa modeller..... Ja jävlar, spricker HYLLORNA vid kalibrering då är det STORT patronläge Det var enkelskottaren i 7mm, fick ärva en del hylsor av en jaktkompis som bytte kaliber och dom har jag sämre koll på en mina egna. Dålig koll även på mina egna. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ÅlandsFilip Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Känns igen? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hs_merkel Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 14 hours ago strävhår sa: Ja jävlar, spricker HYLLORNA vid kalibrering då är det STORT patronläge Det var enkelskottaren i 7mm, fick ärva en del hylsor av en jaktkompis som bytte kaliber och dom har jag sämre koll på en mina egna. Dålig koll även på mina egna. Sänd din adress så skickar jag engångs skjutna. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
faxe Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 Vad är det för kaliber utöver 7 mm? Jag kan oxå ha ett gäng hylsor i gömmorna att skicka över. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strävhår Posted August 8, 2017 Author Share Posted August 8, 2017 2 hours ago faxe sa: Vad är det för kaliber utöver 7 mm? Jag kan oxå ha ett gäng hylsor i gömmorna att skicka över. 7mmRM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
faxe Posted August 9, 2017 Share Posted August 9, 2017 5 hours ago strävhår sa: 7mmRM Det tror jag det finns en del av. Kollar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
faxe Posted August 9, 2017 Share Posted August 9, 2017 39 st finns. De är plockade på älgbanan men vad jag vet så är det bara en som skjuter dem där, och han laddar inte själv. Så de bör vara engångs skjutna. Adress så skickar jag dem. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts