Jump to content

Handladdningspanelen

strävhår

Recommended Posts

Var till banan idag för en inskjutning, vid 8:de skottet så hade hylsan gått av 15mm ifrån botten och det har en längsgående bula närmare bröstet. Dumt nog så tog jag inga bilder.

Var det högt tryck? Var hylsan slut?

Vore tacksam för panelens samlade förstånd.

Har dålig koll på antal ggr så det får hivas och ersättas med färskt.

Tackar för svar.

Vilken bössa var det i?

Min 1600 har att gigantiskt patronläge, hyllorna spricker redan efter att par gångers omladdning om jag helkalibrerar dom. Tydligen är det vanligt förekommande på 1600 iaf, kommer inte ihåg om det var kaliberrelaterat eller om det gäller för andra äldre hqa modeller.....

6 hours ago Urban sa:

Vilken bössa var det i?

Min 1600 har att gigantiskt patronläge, hyllorna spricker redan efter att par gångers omladdning om jag helkalibrerar dom. Tydligen är det vanligt förekommande på 1600 iaf, kommer inte ihåg om det var kaliberrelaterat eller om det gäller för andra äldre hqa modeller.....

Ja jävlar, spricker HYLLORNA vid kalibrering då är det STORT patronläge :D

Det var enkelskottaren i 7mm, fick ärva en del hylsor av en jaktkompis som bytte kaliber och dom har jag sämre koll på en mina egna. Dålig koll även på mina egna.

• Haha 1

14 hours ago strävhår sa:

Ja jävlar, spricker HYLLORNA vid kalibrering då är det STORT patronläge :D

Det var enkelskottaren i 7mm, fick ärva en del hylsor av en jaktkompis som bytte kaliber och dom har jag sämre koll på en mina egna. Dålig koll även på mina egna.

Sänd din adress så skickar jag engångs skjutna. 

• Thanks 2

Vad är det för kaliber utöver 7 mm? Jag kan oxå ha ett gäng hylsor i gömmorna att skicka över.

2 hours ago faxe sa:

Vad är det för kaliber utöver 7 mm? Jag kan oxå ha ett gäng hylsor i gömmorna att skicka över.

7mmRM

39 st finns. De är plockade på älgbanan men vad jag vet så är det bara en som skjuter dem där, och han laddar inte själv. Så de bör vara engångs skjutna. Adress så skickar jag dem.

• Thanks 1