Roger_F Posted September 24, 2017 Posted September 24, 2017 Hejsan! Helt ny här så jag hoppas jag skriver i rätt forum och allt det där...men jag behöver er kunskap därute.. Då jag är förtjust i kaliber 20 på hagelvapen, har en drillig i den kalibern redan... så "spontan" köpte jag en hagelbock efter jag klämt och känt lite... det är en Miroku, och jag kan inte se nån modellbeteckning, det står ej heller på licensen som jag fått. Serienummer är bara 6 siffror. Allmänna åsikter om den bössan emottages mer än tacksamt...bra eller dålig...vad är bra/dåligt..? alla åsikter tas emot tacksamt.. Mvh Roger Quote
pmt Posted September 24, 2017 Posted September 24, 2017 En lite småskitig 700, med chopperlump-pipor. Håll koll på förstocken, det ser mörkt ut runt ejektorerna. Rensa den så har du en bössa som kommer att följa dig både länge och väl..... T Quote
culot Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 22 hours ago pmt sa: En lite småskitig 700, med chopperlump-pipor. Håll koll på förstocken, det ser mörkt ut runt ejektorerna. Rensa den så har du en bössa som kommer att följa dig både länge och väl..... T OT: Jag har säkert frågat förr , men vad är det som är specifikt med Copper lump - pipor ( dåligt komihåg ) / P Quote
MarkusR Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 3 hours ago culot sa: OT: Jag har säkert frågat förr , men vad är det som är specifikt med Copper lump - pipor ( dåligt komihåg ) / P http://www.boxallandedmiston.co.uk/shotgun-anatomy/difference-between-a-demo-and-mono-bloc-barrel Quote
Roger_F Posted September 25, 2017 Author Posted September 25, 2017 Tack för alla svar...har ni bra länkar, tips om hur jag bäst rengör allt och vad jag ska använda för produkter? Quote
pmt Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 Kolla Wizards tråd om vapenvård på en Browning, ligger klistrad här. Produkter? Torkpapper och symaskinsolja kommer du långt med..... T 1 Quote
Recommended Posts