TanzaniaLinus Posted September 30, 2017 Posted September 30, 2017 Hej hopp! Jag går i bössbytar tankar och det lutar åt en Sako 85 Finnlight i 6,5X55.. jag kommer att ha en Leica Magnus (2,4-16X56) på denna är tanken. Jag misstänker att jag inte kommer få tillräckligt med kindkontakt och att en kolvkamshöjning är ett måste! Vart har ni lämnat in era bössor för höjning? Och finns det någon som gjort det på en Finnlight så jag kan få se hur det ser ut? Tack så länge Quote
M-Ola Posted October 1, 2017 Posted October 1, 2017 Har satt på en från Kalixteknik på min Sako 75 Finnlight själv. Tog 25 minuter och blev helt ok. Kalixteknik Quote
M-Ola Posted October 1, 2017 Posted October 1, 2017 Lite bilder skulle det ju vara också. Jag fick kapa av ca 15 mm längst fram på kindstödet för att slutstycket skulle komma hela vägen tillbaka. Quote
TanzaniaLinus Posted October 1, 2017 Author Posted October 1, 2017 Det ser inte allt för dumt ut! tack för tipset Quote
lsjonsson Posted June 27, 2018 Posted June 27, 2018 Jag känner den ena av killarna o han bor nästgårds ifrån mig och jag har varit hemma hos honom. Det är bra grejor dom gör. Han är även medlem på grannforat under namnet kolvmakaren. Quote
Recommended Posts