aasenheim Posted October 16, 2017 Posted October 16, 2017 Jag har en HQV 1600 som jag tappat slutstycket till när jag var ute och jagade. Blir för dyrt att fixa nytt och passa in så jag funderar på att plocka upp en annan 1600 och använda min nuvarande stock som har kolvkamshöjning och ställbar bakkappa. Funderar samtidigt på att testa en annan kaliber (nu är det 30-06). Funderar på 8x57 eller 9,3x62. Passar den i nuvarande stock eller är stocken så att säga kaliberanpassad? Quote
vildhasse Posted October 16, 2017 Posted October 16, 2017 Det finns två utföranden, ett på tidiga 1600:or med stålunderbeslag, och ett senare med aluminiumdito. Kaliber spelar ingen roll. Behåll ditt gamla underbeslag så är saken biff oavsett vad det nya vapnet har. Quote
aasenheim Posted October 16, 2017 Author Posted October 16, 2017 55 minutes ago vildhasse sa: Det finns två utföranden, ett på tidiga 1600:or med stålunderbeslag, och ett senare med aluminiumdito. Kaliber spelar ingen roll. Behåll ditt gamla underbeslag så är saken biff oavsett vad det nya vapnet har. Låter bra! Quote
aasenheim Posted October 16, 2017 Author Posted October 16, 2017 Hur mycket inpassning får man räkna med? Quote
Recommended Posts