aasenheim Posted October 17, 2017 Share Posted October 17, 2017 Om jag köper ett vapen privat, får jag då låna det av köparen i väntan på licens. Om vi skriver en lånelicens och köparen går med på det såklart? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted October 17, 2017 Share Posted October 17, 2017 31 minutes ago aasenheim sa: Om jag köper ett vapen privat, får jag då låna det av köparen i väntan på licens. Om vi skriver en lånelicens och köparen går med på det såklart? Ja, om du har tillstånd att inneha vapen av samma typ och för samma ändamål som det vapen du ska låna. Dessutom får utlåningen ske i max 2 veckor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aasenheim Posted October 17, 2017 Author Share Posted October 17, 2017 2 hours ago exabit sa: Ja, om du har tillstånd att inneha vapen av samma typ och för samma ändamål som det vapen du ska låna. Dessutom får utlåningen ske i max 2 veckor. Kanon! har också hört om det där med 2 veckor men i polisens info står ingert om det vad jag kan se? finns det nå som hindrar att man helt enkelt skriver ett nytt lånebevis efter två veckor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Dansken Posted October 17, 2017 Popular Post Share Posted October 17, 2017 Man behöver inte basunera allt man eventuellt "kan" göra ut på nätet. Du FÅR låna/låna ut vapen i 2 veckor. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts