Popular Post jenotsuns1 Posted December 13, 2017 Popular Post Share Posted December 13, 2017 Här är bilder på knivar jag gjort i höst: 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shamani Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Jisses, du har för mycket fritid, du! Jättefina, som vanligt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryberget Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Snyggt! Jag älskar när en knivmakare lägger tid och energi på knivslidan också. Ger ett helt annat klasslyft för kniven 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jenotsuns1 Posted December 14, 2017 Author Share Posted December 14, 2017 Det är väl det som är det svåra. Kniven är ju inte så svår att få till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post jenotsuns1 Posted December 20, 2017 Author Popular Post Share Posted December 20, 2017 Mina två senaste: 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shamani Posted December 20, 2017 Share Posted December 20, 2017 Det enda jag behöver är ett fett konto.. Vill ha... Habegäret är starkt. Vackert! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hobbe Posted December 21, 2017 Share Posted December 21, 2017 Mycket fina och praktiska knivar!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jenotsuns1 Posted December 21, 2017 Author Share Posted December 21, 2017 Tackar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post jenotsuns1 Posted February 13, 2018 Author Popular Post Share Posted February 13, 2018 Har sytt knivslidor i en vecka så jag tror jag spyr åt det!!! Fler följer! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holz Posted February 13, 2018 Share Posted February 13, 2018 På 2017-12-20 at 15:12 jenotsuns1 sa: Mina två senaste: Den undre gillade jag skarpt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jenotsuns1 Posted February 13, 2018 Author Share Posted February 13, 2018 Det var det någon annan som tyckte också! Såldes direkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shamani Posted February 13, 2018 Share Posted February 13, 2018 Snyggt arbete med slidorna! Välarbetat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jenotsuns1 Posted February 14, 2018 Author Share Posted February 14, 2018 Det är ju de som syns mest,så det är väl där man ska lägga ner tiden egentligen. Själva kniven är det ju nästan bara ägaren som ser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dansken Posted February 14, 2018 Share Posted February 14, 2018 #4 i första inlägget är "rätt så OK" Men dom andra är hyffsade allihop "host- host" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sidelock Posted February 14, 2018 Share Posted February 14, 2018 Egentligen ot, men vad är anledningen till att man har en krök längst ner på sameknivar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted February 14, 2018 Share Posted February 14, 2018 Enligt tradition/vad jag hört hela mitt liv så ska den glida/vika undan när man sätter sig osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlw Posted February 15, 2018 Share Posted February 15, 2018 Vackert hantverk .. Har du någon till salu gillade verkligen kniven längst ner som är såld Vad kostar dom Med vänlig hälsning, Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jenotsuns1 Posted February 15, 2018 Author Share Posted February 15, 2018 Man får inte sälja knivar här. Då får man bannor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jenotsuns1 Posted February 15, 2018 Author Share Posted February 15, 2018 På 2018-02-14 at 17:32 sidelock sa: Egentligen ot, men vad är anledningen till att man har en krök längst ner på sameknivar? Sen är det väl lättare att dra ut kniven,särskilt om man har vantar. Har kniven sittande på vänster sida och håller tag om holken med vänster hand och kniven med höger. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post jenotsuns1 Posted February 15, 2018 Author Popular Post Share Posted February 15, 2018 Får väl slänga in några bilder på bäverknivar också när jag ändå är igång! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted February 16, 2018 Share Posted February 16, 2018 På 2017-12-20 at 15:12 jenotsuns1 sa: Mina två senaste: Hur stort är bladet på den större och kommer du ihåg varifrån du köpt det?Hur är det tänkt att upphängaren ska fungera? Jag har tänkt göra mig en huggare men har inte kommit mig för det ännu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shamani Posted February 16, 2018 Share Posted February 16, 2018 19 hours ago jenotsuns1 sa: Får väl slänga in några bilder på bäverknivar också när jag ändå är igång! Blev lite fundersam över det med "bäverkniv" först ... Men sen kom jag på att det handlade om riktig bäver.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shamani Posted February 16, 2018 Share Posted February 16, 2018 Den översta var helt i min smak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jenotsuns1 Posted February 16, 2018 Author Share Posted February 16, 2018 1 hour ago shamani sa: Blev lite fundersam över det med "bäverkniv" först ... Men sen kom jag på att det handlade om riktig bäver.. Då skulle du sett fur fasen det såg ut när jag körde google translate på min hemsida!!!! Hade märkt att jag hade en jäkla massa besökare från Spanien på hemsidan så jag kollade att översätta texten. Misstänker att det inte var knivarna som var det intressanta!!! Jösses!!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jenotsuns1 Posted February 16, 2018 Author Share Posted February 16, 2018 1 hour ago shamani sa: Den översta var helt i min smak. Ja det är en bra modell. Har en själv som älg kniv fast med 17cm långt smalt blad som smalnar av hela vägen mot spetsen. Annars lika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts