Jump to content

22lr challenge, rent mjöl i påsen obligatoriskt

Varmint

Recommended Posts

Ja :yes:. Om man är på en dator så kan man bara högerklicka på tavlan i inlägget ovan. Och öppna i en ny flik, kommer direkt fram som utskriftsfil då.

Ser ut såhär utskriven

20171224_061855.jpg

• Thanks 1

Det kommer att bli spännande tror jag, att bättre ammo måste användas är jag övertygad om. Själv ska jag väga alla patroner individuellt och kolla så att dom har samma diameter vid hylsbotten. Fin-ammo kan man lita på har jag märkt utan att behöva väga och studera patronerna. Sk standard+ brukar gå snuskigt tätt i många bössor även på 80m, men då och då kommer det en flyer även med dom. Det är fortfarande en riktigt bra mediumpris ammo. Dock inte tillräckligt bra (tror jag) för att man ska skjuta 25 skott på en tavla på 80m utan att nån kula avviker.

Dessa (gulmarkerade) har jag köpt några askar av och ska testa i min bössa. Gäller bara att hålla tungan rätt i munnen och lita på att det inte finns flyers i askarna. Så ska man kunna skjuta 25 skott som sitter där man siktar

min finammo.PNG

• Like 1

57 minutes ago klompdomp sa:

Ja vafan nån måste ju komma sist så jag får väl offra mig och ställa upp med min Winchester 9422 med öppna riktmedel och CCI standard. B)

Klart man ska lägga upp misslyckade tavlor också. Dom flesta tavlor kommer ju att faila, trots att man skjuter bra, och bössan bra. Ut och skjut nu! Ok kanske inte just nu, men efter julskinkan :woot:

50m hade varit bättre, trädgården är ju inte längre skjutmässigt.. :rolleyes:

19 minutes ago Galne sa:

50m hade varit bättre, trädgården är ju inte längre skjutmässigt.. :rolleyes:

50m är trevligt, men det är inte en särskild svår utmaning. Prova nån finammo som din bössa tycker om. Då är hål i hål på 50m lekande lätt :cool: du har väl en kvadd? Lapua center x och du är hemma direkt :yes: 

Nja, har en CZ455 men den gillar mycket. Får prova ut någon, vet att CCI Stinger skjuter snortätt...

Problemet var att man inte kunde göra hemma på tomten.. ;)

CZ455 HB, Quad HB, Anschutz 1416 HB. Alla dom skjuter identiskt med ammo dom gillar :). Om du kan skjuta snortätt på 80m med stajnger så är jag avundsjuk!