Hoppa till innehåll

Vad är min Tikka M55 värd?


Gurkangc

Recommended Posts

Då jag köpt en T3 lite i den eminenta kalibern 8x57JS funderar jag på att sälja min Tikka M55 i .308 och istället köpa ett extra sikte till T3:an.

Då är frågan vad en sådan tingest kan vara värd om jag nu ska sälja den..

Skjutet max 400 skott i, varav jag skjutit 380.

Sitter en aimsport dämpare på och ett Kahles helia 3-10x50 med 1"tub och snabbfäste för tikkas laxspår.

5skotts magasin. 100 skott övning samt lite jaktammo.

Enda felet på den är att det lossnat en liiiten flisa bak på slutstycket som gör att slutstycket inte är låst i säkrat läge.

Jag har som bäst presterat 3 skott inom 5kronan på 150m. Är dock ingen jätteambitiös skytt ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Håller med sidelock där, maken till välgjord bössa, har en själv som inte lämnar skåpet i första taget. Köpte den för ca 4000 i nyskick.

Din lär nog tyvärr ligga lägre i pris med tanke på slutstycket, men de bör nog en smed kunna rå på. Hojta till i ett pm om du vill sälja helian ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago alle sa:

Håller med sidelock där, maken till välgjord bössa, har en själv som inte lämnar skåpet i första taget. Köpte den för ca 4000 i nyskick.

Din lär nog tyvärr ligga lägre i pris med tanke på slutstycket, men de bör nog en smed kunna rå på. Hojta till i ett pm om du vill sälja helian ;)

Helian är till salu. Köpte ett nytt helia 2-10 för en timme sedan ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 minutes ago Gurkangc sa:

Älskar bössan.. men bara använt den 3 ggr i år. Går till 90% med hund o då blir den för klumpig tyvärr.. t3 är ju bara en bruksbössa. Noll känsla ?

Gå till gymet och jobba av 500g sidfläsk så kan du sälja din t3 sen. ;) 

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

17 minutes ago sidelock sa:

Gå till gymet och jobba av 500g sidfläsk så kan du sälja din t3 sen. ;) 

Haha jag har 0% sidfläsk ? jobbar som manuellhuggare. Men den är fortfarande lite otymplig tycker jag. Dock har det emot o sälja den. Får jag inte mer än typ 3000 för den kan den likväl va kvar i skåpet ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej, usch! Det där gamla skräpet har ju detaljer av finskt urstål (som är vida berömt för att vara särdeles rostbenäget) och en träbit som är som direktimporterat ryskt drivved, på tok för kasst inpassad. att dom inte kan träffa väggen på en lada på 10 meter med en amerikanskt missfoster till kaliber gör inte heller saken bättre. 

Budar max 500 spänn, och det är mest för att vara snäll.... 

:D:D:D 

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En bild hade varit bra för att bedöma skicket?

4000:- minus kostnaden för att reparera slutstycket. Kanske några hundra plus om skicket är mycket bra i övrigt och det är tjock pipa på.

Det är vad jag skulle vara intresserad av att betala om jag var på jakt efter en.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok.. räckte att jag tog ut älsklingen ur skåpet o torrklicka ett par gånger så insåg jag att den aldrig kommer lämna mina ägor.:rolleyes: återstår dock att sälja siktet.

Vad kan man begära för ett Helia CT 3-10x50? Genomgången o ett par nya linser 2014 då det havererade. Tikka snabbfäste för laxspår.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Gurkangc sa:

Ok.. räckte att jag tog ut älsklingen ur skåpet o torrklicka ett par gånger så insåg jag att den aldrig kommer lämna mina ägor.:rolleyes:

Jag har två. ;) 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...