Twinn Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 Hittade ett par bilder på nya Mauser M18. Runt 700 dollar är priset i staterna. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holz Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 Äsch, en Sauer 100 med Mauserlogga... Vilken besvikelse! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twinn Posted January 9, 2018 Author Share Posted January 9, 2018 Mjo jag hade nog förväntat mig något annat också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazswe Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 Snacka om att förstöra sitt varumärke om det är sant! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 Vilket jäkla antiklimax! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TekDr Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 Visst lite av ett antiklimax men vi snackar om ett vapenmärke som lanserade rakrepeteraren M96 (bland många andra tveksamma modeller), knappast ett tecken på gott förvaltande av ett varumärke Som jag ser är M03:an (som väl är på väg ut?) det enda av värde som mauser haft efter m98:an konstruerades. Visst har det funnits lite kul/udda saker som m66:an men inget som direkt skapat habegär. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 Men varför ska allt i dag vara billigt lågbudget krafs!? Är så glad att jag köpte mina bössor innan allt "rasade". 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twinn Posted January 10, 2018 Author Share Posted January 10, 2018 4 hours ago TekDr sa: Visst lite av ett antiklimax men vi snackar om ett vapenmärke som lanserade rakrepeteraren M96 (bland många andra tveksamma modeller), knappast ett tecken på gott förvaltande av ett varumärke Som jag ser är M03:an (som väl är på väg ut?) det enda av värde som mauser haft efter m98:an konstruerades. Visst har det funnits lite kul/udda saker som m66:an men inget som direkt skapat habegär. Ja och den M96an var det sämst skit jag någonsin ägt tätt följt av en Tikka 512 dubbelstudsare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joacim Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 Missfoster har fått en ny innebörd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 2 hours ago Joacim sa: Missfoster har fått en ny innebörd Ja riktigt jäkla smäck tycker jag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BigJim Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 Hårda ord.. tänk om den skjuter tätt, lättrepeterad och trevligt pistolgrepp.. Man kanske ska beställa en osedd och oklämd bara för att.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmt Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 1 hour ago BigJim sa: ...... och trevligt pistolgrepp.... Vilket vi kan se på bilderna att just det är en estetisk och ergonomisk katastrof...... Tvivlar dock inte på att den kommer att sälja tätt bra, men kolvdesignen är i mina ögon tokfel. T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axel.S-W Posted January 12, 2018 Share Posted January 12, 2018 Synd Men den ser säkert häftig ut i den nya ADHD-generationens ögon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts