Jump to content

Recommended Posts

Posted

I förrgår var frugan ute i solen med Jackie. De gick i brynet mellan skog och fält, då lilla frun ville ha sol. Plötsligt spritter ett rådjur upp... och Jackie sätter sig direkt!!! Återigen som om svansen sögs mot marken!! Jackie gick i lång löplina, så frun var rädd att hon skulle få armarna avryckta, men istället satte Jackie sig tvärt ner!

Kan inte riktigt säga varför, men det känns väldigt bra...!!

p.

• Like 2
  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• vandraren

79

• faxe

11

• Sun Flower

9

• joco

4

Posted

Jag lade till hennes namn i ämnesraden, så blir detta en tråd där jag kan berätta, och inte minst fråga om!!!, saker jag/vi upplever med Jackie. Helt ny på labbe, så frågor och frågeställningar lär dyka upp.

Hon är av typen silverlabrador, dvs en färg som inte är godkänd av labradorklubben. Hon räknas då som blandras, antar jag. Vi har taxar redan som vi ställer ut, går drevprov osv med, så en blandras känns bra! Men Jackie är labrador, så därför kan det behövas lite hjälp och assistans vid funderingar, och då kan jag inte tänka mig ett bättre ställe att frågor på än här.

p.

Posted
55 minutes ago vandraren sa:

I förrgår var frugan ute i solen med Jackie. De gick i brynet mellan skog och fält, då lilla frun ville ha sol. Plötsligt spritter ett rådjur upp... och Jackie sätter sig direkt!!! Återigen som om svansen sögs mot marken!! Jackie gick i lång löplina, så frun var rädd att hon skulle få armarna avryckta, men istället satte Jackie sig tvärt ner!

Kan inte riktigt säga varför, men det känns väldigt bra...!!

p.

Hoppas frugan överöste Jackie med omåttligt beröm, man måste ta alla chanser man får att befästa de inneboende egenskaperna!

• Thanks 1
Posted

Silverlabrador låter intressant. Har för mig att jag läst nånstans att det ska vara weimaraner inblandat i dem. Kan du inte lägga in en bild på henne?

• Like 1
Posted

Har nån på luren från när hon var liten

Får ta fler sedan.IMG_0995.thumb.PNG.8a077b1c3e6c597ade10631c8a6639d1.PNGIMG_0996.thumb.PNG.58f6d5f911b62ebad70f30be9557cef1.PNG

• Like 1
Posted

Undrar om inte herr Vandraren är färgblind:rolleyes:, jag skulle nog vilja påstå att den är brun:yes:.

• Haha 1
Posted

Du tänker på silver...? Det är hon definitivt inte, men fattat det som att dessa linjer kallas silver för att de förekommer som weimaranerfärg. Hon ser brun ut, men ibland som mörk, mörk koppar. Det finns röd ton i henne, även om det inte framgår av bilderna. Riktigt snygg faktiskt! Dock inte lika vacker som de gula! Din favorit?

p.

Posted

Det där skulle jag vilja säga är en chokladlabbe, mycket snyggare än de gula.

Posted

@vandraren

Gillar hennes blick.

Mycket fin hund. /P

Posted
21 minutes ago vandraren sa:

Du tänker på silver...? Det är hon definitivt inte, men fattat det som att dessa linjer kallas silver för att de förekommer som weimaranerfärg. Hon ser brun ut, men ibland som mörk, mörk koppar. Det finns röd ton i henne, även om det inte framgår av bilderna. Riktigt snygg faktiskt! Dock inte lika vacker som de gula! Din favorit?

p.

De får vara vilken färg som helst, bryr mig inte så mycket om det. Vi har 2 svarta och en röd. Men en fin valp är det:yes:.

Posted

Jag förstår att hon uppfattas som choklad, men om man har en "riktig" chokladlabbe bredvid så är skillnaden klar! 

p.

Posted
3 minutes ago faxe sa:

De får vara vilken färg som helst, bryr mig inte så mycket om det. Vi har 2 svarta och en röd. Men en fin valp är det:yes:.

Ok? Har uppfattat det annorlunda när jag läst hos JPA..... Men har givetvis uppfattat det som kärlexgnabb! Ja, hon är fin!

p.

• Haha 1
Posted
4 minutes ago JPA sa:

Spelar ingen roll om hunden är rosa. Bara den blir bra :)

Fast gula är snyggast ;)

:rolleyes::woot:.

Posted

Osså fortsätter det.....

Hehehehe

p.

• Haha 1
Posted

Ser ut som en brun.. trodde alla bruna var feta, långsamma och utan särskilt mycket jakt i sig innan jag träffade på en i Dk för några år sedan. Den gick som en Spaniel i bräsket, och apporterade som en f1 trots att den vägde 30+. Där är långt mellan dom, men jag har nu sett ett flertal bruna med rätt trevliga egenskaper.:)

Posted

Då hoppas vi hon blir en sådan då!

p.

• Like 1
Posted

Hade just uppfödaren här: hon är brun med inslag av nånting red...

Trevlig kille från Tidaholm. Han har fått mycket skit från andra uppfödare förstod jag det som. Han ville träffa oss då Jackie är "omplacerad" till oss, då en bekant inte kunde behålla henne. Det gav ett seriöst intryck på mig, hans besök.

p.

Posted
1 hour ago vandraren sa:

Osså fortsätter det.....

Hehehehe

p.

Förlåt! Vi ska inte förstöra din tråd ;)

Posted
4 hours ago vandraren sa:

Tog några bilder på promenaden idag. Hon är född 16de september. Ev kommer hennes uppfödare förbi om en stund. Skulle vara kul att höra om nån av deras jyckar används inom jakt. Eller eg ännu mer kul att få reda på att ingen gör det!? Osså börja på under noll... Grymt kul jycke iaf! Jävligt händig, eller vad man skall säga?, med munnen: fastnar hon nånstans med kopplet så tar hon tag i kopplet med munnen och lirkar loss det! Ser riktigt kul ut!

p.

IMG_1004.JPG

IMG_1003.JPG

IMG_1002.JPG

IMG_1001.JPG

IMG_0999.JPG

Ja, jag gillar ju verkligen korthåret i bakgrunden! :thumbsup:

• Like 1
  • Thanks 1
Posted

Det är två olika taxar, som du ser om du zoomar på bilderna... Två av tre.

p.

Posted
56 minutes ago JPA sa:

Förlåt! Vi ska inte förstöra din tråd ;)

Förstöra!?!?

Jag känner mig priviligierad snarare!

p.

• Thanks 2
Posted
2 hours ago vandraren sa:

Hade just uppfödaren här: hon är brun med inslag av nånting red...

Foxred? De mörkaste gula brukar kallas foxred. Det är en godkänd färg och kanske den snyggaste som labbarna kommer i. IMG_4199.JPG.4901dccc6c2014c15b01089e06d53212.JPG(Bild från nätet)

Mitt bästa tips är att hålla henne smal och vältränad. 

• Thanks 1