Hoppa till innehåll

Länsbokstav?


Fk Fjun

Recommended Posts

Om man saknar profilbild så får man en cirkel med en bokstav i. Jag gissar att det är länsbokstav men om det är det så stämmer den inte.
Vad baseras den på och hur ändrar man?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bokstaven baseras på första bokstaven i ditt nick, alltså FK Fjun = F.

Vill du byta får du ändra profilbild under inställningarna på din profil.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Fk Fjun sa:

Om man saknar profilbild så får man en cirkel med en bokstav i. Jag gissar att det är länsbokstav men om det är det så stämmer den inte.
Vad baseras den på och hur ändrar man?

F var ju Jönköpings län medans länsbokstäverna fanns kvar.

Huskvarnabo som har emigretrat till BD län=Norrbottens län.:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 minutes ago lsjonsson sa:

F var ju Jönköpings län medans länsbokstäverna fanns kvar.

Huskvarnabo som har emigretrat till BD län=Norrbottens län.:D

Du är inte klyktattare nu då? :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

58 minutes ago lsjonsson sa:

F var ju Jönköpings län medans länsbokstäverna fanns kvar.

Huskvarnabo som har emigretrat till BD län=Norrbottens län.:D

Jo, jag var ju också Jönköpingsbo förr. Det var därför jag trodde att det inte hade uppdaterats.
Både du och jag sköt upp för Överste Thore Bengtsson... :unsure:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

18 minutes ago Fk Fjun sa:

Jo, jag var ju också Jönköpingsbo förr. Det var därför jag trodde att det inte hade uppdaterats.
Både du och jag sköt upp för Överste Thore Bengtsson... :unsure:

Oh yes!:D Inte samtidigt! Däremot så var det hela gruppen som skrev provet samtidigt.Jag var där ensam med Thore för jag bokade in en tid efter jag hade slutat jobbet el. om jag flexade någon tim. :D Nu minns jag inte ditt namn men du kan ju skriva ett pm om du vill så får jag se om jag minns dig. Jag minns väl bara en från teorigruppen o han kom från Kaxholmen, Huskvarna. Han hade klädbuitk där. Jag var även klasskompis med honom på mellan- o högstadiet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte vi gick kursen samtidigt (-83) men vi kom vid något annat tillfälle på att vi båda haft Överste Bengtsson. En sådan man glömmer man inte.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 minutes ago Fk Fjun sa:

Jag tror inte vi gick kursen samtidigt (-83) men vi kom vid något annat tillfälle på att vi båda haft Överste Bengtsson. En sådan man glömmer man inte.

Ok! Jag gick -85-86 höst-vinter. Var du med på föreläsningen om vapenhantering o säkerhet som var på A6? Då pratade han o snacka om militärisk röst. Nej, verkligen inte! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan någon länsbokstäverna längre? Populärt tidsfördriv på 60-talets bilsemestrar att räkna in varifrån alla bilar kom.

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago qvarnhill sa:

Kan någon länsbokstäverna längre? Populärt tidsfördriv på 60-talets bilsemestrar att räkna in varifrån alla bilar kom.

Ja, det var det verkligen!:D

http://www.poked.se/Genealogy/Lansbokstav.html

Känner du igen alla länen?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara AB men jag vet inte om det är för att det är den lättaste eller för att det är mitt egna :-)

Lite synd att det försvann kan man tycka, det är ju en kul grej som sagt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 minutes ago lsjonsson sa:

Ja, det var det verkligen!:D

http://www.poked.se/Genealogy/Lansbokstav.html

Känner du igen alla länen?

Kunde de flesta, lite stökigt nere i södern med K och L å sådär men farsan fick ge fan i att köra där! B)

Ville man göra det hela ännu klurigare kunde man hålla reda på residensstäderna för respektive län... Det kommer att bli skitenkelt om politikerna får som de vill nu, 3 storregioner! :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 minutes ago qvarnhill sa:

Kunde de flesta, lite stökigt nere i södern med K och L å sådär men farsan fick ge fan i att köra där! B)

Ville man göra det hela ännu klurigare kunde man hålla reda på residensstäderna för respektive län... Det kommer att bli skitenkelt om politikerna får som de vill nu, 3 storregioner! :lol:

Ja, det kunde jag också! Svårt med stockholmskombinationerna med omnejd.:angry: Det kunde bli en följdfråga med residensstaden i detta län. Farsan var påhittig.

Haha! Ja, det ska vi inte hoppas på.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi gjorde ord av skyltarna... Klara regler,  efter ett program med Harald Treutiger (tror jag). Det ska vara ETT ord. Ordet måste börja på samms som första bokstaven på skylten och sen i ordningsföljd.. Ex:.  APB - APBur eller ArkiPelagBetittare.. Inga Namn är ok. Vansinnigt kul att se vem som är snabbast eller påhittigast! Men ETT ord! 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

17 hours ago tecno sa:

Och till slut  >>>> SC skylten   = senile citizen

Det borde fan finnas! I alla länder! Jisses, finns nog med toknissar ute i trafiken... :pinch:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 4/4/2018 at 12:05 shamani sa:

Det borde fan finnas! I alla länder! Jisses, finns nog med toknissar ute i trafiken... :pinch:

Finns i alla fall i Rumänien, styvdottern har precis tagit körkort och hon måste enligt lag ha en sån :) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago Fk Fjun sa:

Rumänien? När jag var där neråt så skrattade norrmännen sig harmynta varje gång de skulle tanka...
RP.thumb.JPG.392afb3965a076528535c80fcde9b0d1.JPG

Det kallar jag mina barnbarn ibland..??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...