NJJ Posted May 24, 2018 Share Posted May 24, 2018 Måste nog erkänna att det finns något tilltalande över en semiauto i 22 lr. Samtidigt är de flesta sådana vapen inte så tilltalande, och det jag läst om den har lämnat en del att önska (bl.a. precisionen). När jag satt och surfade runt sprang jag på denna hemsidan: http://scr.nu/index.php?main_page=index&cPath=1_4 Någon som har erfarenhet av att handla därifrån och hur bössorna är? Jag tänker på de färdigpimpade 10/22, finns någon för 8500 och någon för 9500. Tror ni det kan bli en ok jaktpang? Tänkt till kaniner omkring 50 meter. Hur är trycke och precision när man köper en pimpad? Är den så pass bra att priset är motiverat och är det acceptabelt till jakt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcus.söderlund Posted May 24, 2018 Share Posted May 24, 2018 Skitskoj dedär o dom småfixade jag haft har skjutit mer än tillräckligt bra för all min jakt/övning. Bra hemsida o bra att handla av Just aktuella vapen vet jag inge om men hyvens person o ha o göra med iaf dedär! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusN Posted June 3, 2018 Share Posted June 3, 2018 Kan bara instämma, bra kille att ha att göra med. Har en scr tactical som även har en volqvartsenavtryckare och tactical solutions v-block. Och jag skjuter kaniner på 70-80m utan problem. Farsan har ett custombygge från scr och den skjuter riktigt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NJJ Posted June 5, 2018 Author Share Posted June 5, 2018 På 2018-05-24 at 21:47 marcus.söderlund sa: Skitskoj dedär o dom småfixade jag haft har skjutit mer än tillräckligt bra för all min jakt/övning. Bra hemsida o bra att handla av Just aktuella vapen vet jag inge om men hyvens person o ha o göra med iaf dedär! Jo, det var lite den känslan jag fick, att de är roliga. På 2018-06-03 at 23:22 MagnusN sa: Kan bara instämma, bra kille att ha att göra med. Har en scr tactical som även har en volqvartsenavtryckare och tactical solutions v-block. Och jag skjuter kaniner på 70-80m utan problem. Farsan har ett custombygge från scr och den skjuter riktigt bra. Alltid bra med hyvens säljare. Den bössan du har, är det något du plockat ihop själv via SCR, eller är det någon av de färdiga paketen? Är det huvudskott? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusN Posted June 5, 2018 Share Posted June 5, 2018 Det är en färdig som heter Scr tactical men med annan avtryckare och vblock. http://scr.nu/index.php?main_page=product_info&cPath=1_4&products_id=18 Hade hellre haft boyds raptor stock. Hogue är lite låg för kikare så jag har en förhöjning monterad Farsans är denna http://scr.nu/index.php?main_page=product_info&cPath=11&products_id=109 Skjuer oftast mot överkroppen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts