vildmark Posted July 4, 2018 Share Posted July 4, 2018 Har det tittat fram några rävvalpar på era marker? Hemma vid tornet verkar det tämligen dött.. bara två vuxna rävar som besöker åteln.. Som väl är har jag flera åtlar... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils l Posted July 21, 2018 Share Posted July 21, 2018 Det verkar som att varenda valp har klarat sig i sommar. Men det är kanske inte riktigt lika många föryngringar som ett normalår. Jag ser rävvalpar som springer efter vägarna på morgonsidan när jag fiskat. Det ser även ut att tjäderkycklingarna klarat sig bra i år. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuffhund Posted July 21, 2018 Share Posted July 21, 2018 Jag har valp på åteln men dom kommer så pass sent att jag inte orkat sitta på dom. Snart dags för lite semester så jag kan ta tag i problemet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strävhår Posted July 21, 2018 Share Posted July 21, 2018 På 2018-07-04 at 10:02 vildmark sa: Har det tittat fram några rävvalpar på era marker? Hemma vid tornet verkar det tämligen dött.. bara två vuxna rävar som besöker åteln.. Som väl är har jag flera åtlar... Jo, men de klarade sig inte över nyåret. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redtop Posted July 29, 2018 Share Posted July 29, 2018 Rävpremiären närmar sig, men det är ju sjukt varmt och torrt i markerna. Lider räven lika illa som hundarna av värmen? Är det ens någon idé att gå ut och sätta sig på en vall som slogs för ett par veckor sedan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
älg Posted July 29, 2018 Share Posted July 29, 2018 Jag satt och inventerade rådjursstammen inför bockjakten häromkvällen och hade både räv och grävling på just vall som slogs för ett par veckor sedan. Det svalnar ju framåt kvällen, och det är då de blir aktiva. Själv går jag nog ut den 1:a aug. Det enda som eventuellt håller mig tillbaka är att det är så torrt att jag fruktar gräsbrand av kulan. Jo, jag vet att sannolikheten för det är minimal, men konsekvensen skulle vara så fatal att det inte känns bra. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post M-Ola Posted August 2, 2018 Popular Post Share Posted August 2, 2018 Blev en liten tikvalp i morse. 6 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
faxe Posted August 2, 2018 Share Posted August 2, 2018 Jag har bara lyckats locka in två harar hittills. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
älg Posted August 3, 2018 Share Posted August 3, 2018 Älgflugor är det enda jag har lyckats locka till mig ännu. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dptrapper Posted August 3, 2018 Share Posted August 3, 2018 Inget här, å andra sidan har jag inte varit ute nått än ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flintbüchse Posted August 17, 2018 Share Posted August 17, 2018 En skabbräv och en grävling hittills. Målet är minst 20 rävar i år. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M-Ola Posted August 17, 2018 Share Posted August 17, 2018 Ooops, någon såg vist fel, eller? Räv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strävhår Posted August 17, 2018 Share Posted August 17, 2018 37 minutes ago M-Ola sa: Ooops, någon såg vist fel, eller? Räv? Det här ska bli intressant att se vad det tar vägen, med tanke på hur fritt felskjutningar annars ha varit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
faxe Posted August 17, 2018 Share Posted August 17, 2018 Inte sett en räv hittills, men jag har å andra sidan bara varit ute 4 gånger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post PAS Posted August 21, 2018 Popular Post Share Posted August 21, 2018 Skulle ut med ’lite’ efter ena bocken. När det var gjort så passade jag på att ta mig en stund i stillhet. 20.30 gapar ett rå tvåtonigt, typ som i målbrottet, ett djäkla oljud. Avstånd ca. 200m och bortgående. Väntar i 30s å provar med en 3-stöt rålock. 30s senare kommer denna rävhane mot mig. Han stannar till på 65m, tyvärr med en unggran i vägen. Osäkrar å väntar på att han ska dyka upp på andra sidan. Vilket han åxå gör. /P 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post vildmark Posted December 18, 2018 Author Popular Post Share Posted December 18, 2018 fick en vakräv från tornet i afton.. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted December 19, 2018 Share Posted December 19, 2018 Jag drar snart ut.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Vildand Posted December 19, 2018 Popular Post Share Posted December 19, 2018 Har haft en räv som smugit runt huset nån vecka och retat gallfeber på hunden, men igår fick jag den ☺️ Nr 19 för säsongen ☺️ 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Vildand Posted December 22, 2018 Popular Post Share Posted December 22, 2018 Blev en dubble idag, nr 20 och 21 för säsongen☺️ 7 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted December 22, 2018 Share Posted December 22, 2018 Grattis Vidland! Bra jobbat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted December 23, 2018 Share Posted December 23, 2018 Det där är fan coolt, dubblé på räv med hagel.. Riktigt snyggt förvaltat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hs_merkel Posted December 23, 2018 Share Posted December 23, 2018 Snyggt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusR Posted December 23, 2018 Share Posted December 23, 2018 Grattis ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildand Posted December 23, 2018 Share Posted December 23, 2018 Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils l Posted December 24, 2018 Share Posted December 24, 2018 Har gjort i ordning en åtel men inte ett spår. Här ligger man i lä med endast två skjutna i år. Grattis till alla er som lyckats bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts