Jump to content

Recommended Posts

Posted

http://web.telia.com/~u34602711/

En mycket bra sida som innehåller många bra recept.

Provade älgfilé i ädelostsås ikväll och jag har svårt att finna ord för hur gott det var :D. Vi tog ej bakad potatis utan frun svängde ihop en krämig gratäng istället. Drickat blev det billiga men ack så goda La Chasse.

Posted

DEt lät gott mickel  jag håller med dig om La Chasse det e ett gott vin för pengarna

Posted

Sidan finns här sedan tidigare. ;)

• 2 months later...
Posted

Provade även vildsvinsfilén i ädelost igår kväll och jag lovar att det blev soprent i grytorna. Kan varmt rekommenderas.

Förrätten var enkla snittar av rostat bröd med skagenröra på och till det kall Mariestads pils. Varmrätten ovan sköljdes ned med Koonunga Hill. Efterrätten var oxå väldigt enkel, punschspritsad *gammaldags* gräddglass med kaffe till, jummi! :-*

Guest Telgetok
Posted
Provade även vildsvinsfilén i ädelost igår kväll och jag lovar att det blev soprent i grytorna. Kan varmt rekommenderas.

Förrätten var enkla snittar av rostat bröd med skagenröra på och till det kall Mariestads pils. Varmrätten ovan sköljdes ned med Koonunga Hill. Efterrätten var oxå väldigt enkel, punschspritsad *gammaldags* gräddglass med kaffe till, jummi! :-*

Låter gott :D Vänligen beskriv mera i detalj....hur ni gjorde med ädelostsåsen,till att börja med vilken ost?

Posted

Lät riktigt gott.

Bra receptsida också.

Posted
Låter gott  Vänligen beskriv mera i detalj....hur ni gjorde med ädelostsåsen,till att börja med vilken ost?

Bryner filén först, salt o peppar. Sedan får den ligga till sig i en skål med lock. I med grädde, soja, viltfond, Kvibille ädelost, peppar och salt i stekpannan. Rör ihop till en smaskig sås och smaka av. Sedan skär jag snitt genom filen som nästan går igenom, lägger den i stekpannan med såsen och toppar med mera Kvibille. Får sedan sjuda till köttet är klart. :-* :-* ;)