Jump to content

Karl Hedin om rättsväsendets maktmissbruk och polisen som springpojkar.

Recommended Posts

Posted
1 hour ago HuggyBear sa:

Att inte fler hoppar av sina NVR uppdrag i landet! Helst söderut där det är så mycket rådjur hjort å vildsvin... Då skulle det märkas mer... 

Det vore ju väldigt intressant att ha fått läsa en reflektion från snuten om dessa avhopp å anledningen till dessa...

Men blir inte djurvännerna glada då när vi inte dödar skadade djur så får dom självläka i fortsättningen och kanske bli mat till rovdjuren istället.

• Haha 1
Posted
1 hour ago Edsvalla sa:

Det roligaste vore om en trafikskadad stor galt i ren panik sprang in i något bostadsområde med naturtalibaner. Då hade dom något att pyssla om och sätta Bamseplåster på.

Dom gör rätt som hoppar av, för snart så kommer Lars Magnusson med insatsstyrkan och bryter ner någon eftersöksjägare. 

Absolut hade det varit det bästa om en +100 kg galt drog in i ett sådant område.

Posted
3 hours ago lsjonsson sa:

Men blir inte djurvännerna glada då när vi inte dödar skadade djur så får dom självläka i fortsättningen och kanske bli mat till rovdjuren istället.

Vänta ska du få se! Då kommer dom vända på myntet å hacka på jägare i alla fall om merparten eller alla slutar med NVR uppdrag! Plötsligt, när det verkligen bli uppenbart! När det dagligen kommer synas trasiga skadade djur längs vägarna... Då kommer vi kallas djurplågare som inte avlivar vilt fast vi ha möjlighet osv! Så skulle det bli även om ett totalt jaktförbud skulle röstas igenom! ?

Posted
1 hour ago HuggyBear sa:

Vänta ska du få se! Då kommer dom vända på myntet å hacka på jägare i alla fall om merparten eller alla slutar med NVR uppdrag! Plötsligt, när det verkligen bli uppenbart! När det dagligen kommer synas trasiga skadade djur längs vägarna... Då kommer vi kallas djurplågare som inte avlivar vilt fast vi ha möjlighet osv! Så skulle det bli även om ett totalt jaktförbud skulle röstas igenom! ?

Haha! Det skulle vara det i så fall men då blir det väl protester från annat håll för att vi skjuter skadat vilt som hade kunnat rehabiliteras på en vet.klinik eller för egen hand.

Posted
5 hours ago lsjonsson sa:

Hur F_N kan en Tidning som VLT publicera dylikt Disneyfierat dravel med amatörpoetiska inslag där andemeningen är att hat är drivkraft i jakt, viltförvaltning och när någon som har sett verkligheten med egna ögon gör en problemanalys på hur situationen blir vid avsaknaden av just detta ?

Jag slår mig i backen på att om den mest välskrivande av jägare skrev en replik så kommer den inte publiceras i samma tidning.

Dom borde veta bättre...och veta hut.  ?

Posted
2 hours ago Järven sa:

Hur F_N kan en Tidning som VLT publicera dylikt Disneyfierat dravel med amatörpoetiska inslag där andemeningen är att hat är drivkraft i jakt, viltförvaltning och när någon som har sett verkligheten med egna ögon gör en problemanalys på hur situationen blir vid avsaknaden av just detta ?

Jag slår mig i backen på att om den mest välskrivande av jägare skrev en replik så kommer den inte publiceras i samma tidning.

Dom borde veta bättre...och veta hut.  ?

Ja, det kan man fråga sig!

Posted

Vilken idiot har skrivit det där och vilken jävla tidning publicerar skiten?!! Jösses

Posted

Det skiter nog tidningen ett stort stycke i.. Vinsten för dem är att det klickas in och läses av många när det är idioter som skriver. Sen kommer en kader av folk som ska svara.. det drar liksom trafik och genererar content.

Posted
7 hours ago josc72 sa:

Vilken idiot har skrivit det där och vilken jävla tidning publicerar skiten?!! Jösses

Västmandläns tidning antar jag.

Om nu Hedin ids besvara detta öppna brev så hoppas jag verkligen att han ger henne svar på tal.

Posted

Oj, Björn Rosengrens sång "Gunilla" (jag mår illa) gjorde sig påmind rätt så rejält.

Noaks Ark?

What the actual f...

Posted

Man kan lugnt konstatera att idiotens mamma fortfarande alltid är gravid ang "brev till"

Tänk att även om en försvinner så nog faan har dom en bror eller syster....

• 2 weeks later...
Posted

@Christian N

Måste hovrätten pröva tingsrättens dom och ge rätt till överklagande?

Posted

Skulle det vara möjligt att åtala åklagaren i det här fallet för trolöshet mot huvudman?

Har man nu slarvat bort 25 miljoner och förstört 4 personers liv under dryga två år borde man väl straffas på något vis kan jag tycka.

• Thanks 1
Posted
20 minutes ago Dahla sa:

@Christian N

Måste hovrätten pröva tingsrättens dom och ge rätt till överklagande?

Heter det inte "prövningstillstånd"  och det ges väl enbart om ny relevant bevisning framkommit 

Posted

Vilket klappträ, som farsen i Tingsrätten framstod så borde han självkritik nog att sätta sig i ett hörn och skämmas, inte att överklaga.

Det är ju inte Tingsrätten som gjort bort sig, det är ju han själv, man kan undra hur mycket skattepengar den karln ska få skingra innan någon drar i bromsen ?

Posted

Är denna filuren politiskt ditsatt?

Posted
2 hours ago tecno sa:

Är denna filuren politiskt ditsatt?

Du menar politiskt besatt ?  ;) 

• Haha 2
Posted

Vilket jävla Klappträ.

Fy fan. Man blir mörkrädd

Posted
43 minutes ago, Järven said:

Du menar politiskt besatt ?  ;) 

Ja va fan heter det = politiskt uppdrag av svetsarn och hans gröna jävla .......!