Jump to content

Karl Hedin om rättsväsendets maktmissbruk och polisen som springpojkar.

Recommended Posts

Posted
21 minutes ago Hipshot sa:

Känner mej som en äkta foliehatt men satan vad jag hoppas på ett under inför kommande val... det lär behövas minst två, gärna tre mandatperioder innan detta haveri kan vara vänt åt ett mindre dåligt håll.

Jag har ställt frågan om NÄR den nya viltmyndigheten riksdagen har beslutat om ska startas upp till samtliga oppositionspartiernas företrädare som har figurerat kring den frågan... väntar på svaren... 

Posted

Den där lilla gnomen Magnuson borde bli personligt skyldig för ersättningen Kalle kommer att utkräva när det hela är klart. Jag kan inte se att skattebetalarna ska betala det också

• Like 2
Posted
58 minutes ago HuggyBear sa:

Synd de inte gick att läsa hela

Ja, det var det!

Posted
10 minutes ago Dansken sa:

Den där lilla gnomen Magnuson borde bli personligt skyldig för ersättningen Kalle kommer att utkräva när det hela är klart. Jag kan inte se att skattebetalarna ska betala det också

Jag håller med dig Svend! All lön som han kommer att tjäna under sin livstid skulle inte räcka till för att ersätta KH & co.

• Like 1
Posted

Men som sagt att ha en åsikt är som tur var inte straffbart, men fan vet snart är man utan vapen för jag tycker vargen hör hemma i små obetydliga grupper i dom större städernas förorter eller varför inte Djurgården eller varför inte hemma hos dårarna i MP, men få se nu det blir ju samma områden ändå......

"– Nu avvisade ju rätten den delen mycket tydligt, så det kanske inte skulle haft någon betydelse, men visst är det anmärkningsvärt att Karl Hedin inte är författaren till det åklagaren bedömer vara viktig bevisning."

Posted
2 hours ago lsjonsson sa:

Vapenbeslag hävs i jakthärvan, men artikeln är daterad 27/6-19.

Är det någon som vet vad som är rätt?

https://svenskjakt.se/start/nyhet/vapenbeslag-havs-i-jaktharva/

Finns någon senare artikel någonstans om hur polisen förväntar sig att han kan bli fälld och därmed inte lämnar tillbaks vapnen trotts att förundersökningsledaren anger att det inte finns något utredningstekniskt skäl längre.

• Like 1
Posted
4 minutes ago henke67 sa:

Finns någon senare artikel någonstans om hur polisen förväntar sig att han kan bli fälld och därmed inte lämnar tillbaks vapnen trotts att förundersökningsledaren anger att det inte finns något utredningstekniskt skäl längre.

Såg denna idag. Kanske inte helt vad du frågar efter men iaf aktuellt om fallet ifråga...

https://timbro.se/smedjan/underskatta-inte-sprangkraften-i-lex-hedin/?fbclid=IwAR1IxZXCLr2VlfLV_gS8xMWGRhC0oNXhgb9M8O4KQzIgAkd2aUXhKNrAw_w

• Like 1
Posted
45 minutes ago Galne sa:

Du  missade kanske att lsjonsson redan länkat till den.. :ph34r:

Ok, hade missat det.

• Like 1
Posted
17 minutes ago Holz sa:

Ok, hade missat det.

Vissa halvsover tydligen på forumet!;):P:lol:

Posted
51 minutes ago lsjonsson sa:

Vissa halvsover tydligen på forumet!;):P:lol:

Fort men fel liksom...:D

• Haha 1
Posted
20 minutes ago Holz sa:

Fort men fel liksom...:D

Jepp!:lol:

• 2 weeks later...
Posted

"I begäran citeras tingsrättens dom ordagrant där tingsrätten konstaterar att åklagaren helt saknat objektiva rekvisit för att styrka brott. Av domen framgår att tingsrätten bedömde åklagarens sakframställan samt bevis så pass svaga att Hedin hade klarat sig utan juridiskt ombud. Inför hovrättsförhandlingarna har inte åklagaren åberopat någon annan bevisning än den som tingsrätten med viss tydlighet helt underkänt."

Skämskudde var är du.....

• 2 weeks later...