marcus.söderlund Posted May 11, 2022 Posted May 11, 2022 På 2022-05-09 at 17:05 kkjon sa: Tänk nu på att bilden är tagen med mobilen rakt in i ett termisk sikte. Träd emellan mig och hjortarna som är på 150m och längre. Bilden är självklart mycket bättre när du tittar direkt in siktet. Tycker nog att termisk funkar rätt bra Vad är de för en makkapär du kollar igenom där? Såg väldigt bra ut, så bör va nån på den tråkiga sidan 30 000kr klassen? Quote
kkjon Posted May 11, 2022 Posted May 11, 2022 43 minutes ago marcus.söderlund sa: Vad är de för en makkapär du kollar igenom där? Såg väldigt bra ut, så bör va nån på den tråkiga sidan 30 000kr klassen? Jag har lånat en pulsar thermion 2 eller vad den nu heter. Bra skit med avståndsmätare. Och japp, bra långt över på den tråkiga sidan om 30 000kr. Precis under 57 000kr hos Astrosweden. Men jäklar vad bra man ser i den👍 1 1 Quote
kkjon Posted June 15, 2022 Posted June 15, 2022 Blev en pyrschsväng inatt. Inga grisar synliga, men jag tog några skärmdumpar på hjortakräk (efter jaktens slut= jag är vid mitt fordon och på grannmarken) 1 Quote
lindgren Posted June 21, 2023 Posted June 21, 2023 Staten kastar pengar på mig... så jag funderar på något termiskt. Beggat... Och min första tanke är att skjuta råttor på natten... (det går bra nu...) Tipps? Quote
Mulle mek Posted June 21, 2023 Posted June 21, 2023 1 hour ago lindgren sa: Staten kastar pengar på mig... så jag funderar på något termiskt. Beggat... Och min första tanke är att skjuta råttor på natten... (det går bra nu...) Tipps? Kolla om Dansken har sitt kvar, jag har ett likadant och trivs bra med det. Quote
Recommended Posts