LGH Posted June 2, 2019 Posted June 2, 2019 Hej! Mitt barndoms El Gamo Magnum 4,5mm sjunger helt klart på sista versen och jag vill införskaffa ett nytt licensfritt vapen till stugan, mest för att lura in barnen i skytte, men även för att jag själv tycker det är kul. Vad ska man titta på? Om man väljer de vanliga namnen som dyker upp är Weihrauch och FX de som oftast nämns, men det blir ju ganska dyrt för något som ligger oanvänt 11 månader om året. Några tips på bra pris/prestanda? Jag kommer montera ett kikarsikte, så en kolv som är anpassad för ändamålet är önskvärd. Quote
Dahla Posted June 2, 2019 Posted June 2, 2019 Om det är en bössa som i första hand ska användas av juniorer så är det nog en weihrauch hw30 som gäller. 1 Quote
Sako_Finnbear Posted June 2, 2019 Posted June 2, 2019 2 hours ago Dahla sa: Om det är en bössa som i första hand ska användas av juniorer så är det nog en weihrauch hw30 som gäller. Håller med! Dessutom funkar den ypperligt för vuxna, jag har själv en 5,5mm som jag är barnsligt förtjust i. 1 Quote
LGH Posted June 3, 2019 Author Posted June 3, 2019 Tack för svar. Verkar ju ganska vettigt. En till fråga: Finns det något lämpligt dioptersikte att montera på denna typ av vapen? Tänker mig något i stil med Skinner Sights, dvs en ganska enkel jaktdiopter. När jag söker efter luftgevär och diopter dyker det upp skidskyttesikten... Quote
MagnusN Posted June 8, 2019 Posted June 8, 2019 På 2019-06-02 at 16:48 Dahla sa: Om det är en bössa som i första hand ska användas av juniorer så är det nog en weihrauch hw30 som gäller. +1 Quote
sometime Posted July 8, 2019 Posted July 8, 2019 Jag har en ASG Airgun Tac 4,5mm funkar riktigt nice? Quote
Recommended Posts