Hoppa till innehåll

Fx wildcat mk2. 6,35mm Nytt luftgevär


marcus.söderlund

Recommended Posts

55 minutes ago marcus.söderlund sa:

Japp de har jag? har börjat inför mätning oxå så jag kan bifoga det till polisen. Får se vad jag får upp den i. Behövs det filma eller räcker kort på kronografen tro?

Ingen aning, men bilder blir ju bevis på olaga vapeninnehav

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När inköpstillståndet är klart så måste jag ju på något sätt visa att geväret uppfyller kraven väl?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

De flesta, läs alla så vitt jag vet skickar pangen till FX, för fix eller köper den i tillståndspliktigt skick.

/C 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 minutes ago Christian N sa:

De flesta, läs alla så vitt jag vet skickar pangen till FX, för fix eller köper den i tillståndspliktigt skick.

/C 

Hjälpte ett antal på wildmark att mäta hastigheten på luftgevär för att skicka intyg till polisen när dom gick från licensfritt till licens. Men man kanske rätt o slätt ska gå till lokala handlaren o be han kolla o skriva ett intyg?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick svaret på min egen fråga. Bara inköpstillståndet är klart så kan jag höja effekten själv ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2019-06-21 at 01:22 Hipshot sa:

Visst är det då men min bössa verkar sprida skotten en smula så träffarna blir aldrig konsekventa. Dessutom verkar det som att runt 300 slår det ihjäl bäst, Mikes bössa verkar funka bra och den höll väl ngn meter under 300 och wallemans går väl där med. Men största orsaken till allt trassel med min är att den just skjuter illa.. eller är jävligt petig med olika grepp om kolven osv.

 

Olika grepp runt kolv osv gäller för arga fjädergevär, ett pcp levererar oberoende på hur du håller den.

 

En frisk cyklone ska utan problem hålla tumnagel på 50m under bra förhållanden.

Hur illa skjuter din bössa med fxp eller jsb?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick svar av polisen att dom ville ha in intyg från vapenhandlaren angående effekthöjningen på luftgeväret.

Så inväntar inköpstillståndet och ser hur lång tid de tar.

 

Har 3st tuber hemma nu som är fyllda. Inväntar bara fyllkittet som drar ut lite på tiden?

 

Hippen:din bössa borde ju helt klart skjuta bättre. Är de med den "bästa" ammon?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

45 minutes ago Hipshot sa:

Jo Fx egen plugg, JSB ngt..

Har du testat några fler? Den borde iof skjuta bra med den.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har fixat några gamla cykloner som haft precitionsproblem, förut hade dom hög omsättning på personal och då blev monteringen inte den allra bästa.

 

Finns du i närheten av Örebro så kan jag kika på den annars är det bara att kontakta FX.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

TAck som fan.. lite inne på att bössan passerat bäst före datum.. Fx har haft den inne redan, bad dem öka farten och allmän service. Det var iofs ett tag sen.

Magkänslan säger att det är dags för omtag i denna fråga dvs ny bössa.. men inte landat riktigt, frågan är inte uppe på dagordningen helt och hållet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska du göra dig av med den så kan jag va intresserad, grabben behöver en bössa att plinka med.

 

 

Dock så ska det nog inte va så svårt att få den att skjuta bra igen ;)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Hipshot sa:

TAck som fan.. lite inne på att bössan passerat bäst före datum.. Fx har haft den inne redan, bad dem öka farten och allmän service. Det var iofs ett tag sen.

Magkänslan säger att det är dags för omtag i denna fråga dvs ny bössa.. men inte landat riktigt, frågan är inte uppe på dagordningen helt och hållet.

Walle hade royalemodellen va? Annars kan du få låna om du vill testa. Men jag skulle tro att wildcat eller liknande skulle passa trånga utrymmen bättre. Royale 500an är lååång?

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hoppas att det är ok att glida med lite med en frågeställning i din tråd @marcus.söderlund 

Har ju ett par gårdar med fågelproblem, har nu hittat ett väldigt prisvärt PCP som jag tänkt söka licens på men räcker det att bifoga ett "brev" med licensansökan där bönderna intygar med gårdsnamn och underskrift att man är där och skyddsjagar? 

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Hipshot sa:

Och du fixar licensförfarandet? Den är licenspliktig..

Hur är det med detta egentligen? Är det lurigt att få licens på en slik för "vanlig jakt", alltså inte skyddsjakt? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 hours ago Hipshot sa:

Och du fixar licensförfarandet? Den är licenspliktig..

Fullt i garderoben och nyligen gjort mig av med mitt Fx Revolution jag hade på jakt.

Men det är ju en enkel sak att avregistrera bössan, jag vänder mig alltid till Dansken för sånt :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2019-06-26 at 15:35 Joacim sa:

Hoppas att det är ok att glida med lite med en frågeställning i din tråd @marcus.söderlund 

Har ju ett par gårdar med fågelproblem, har nu hittat ett väldigt prisvärt PCP som jag tänkt söka licens på men räcker det att bifoga ett "brev" med licensansökan där bönderna intygar med gårdsnamn och underskrift att man är där och skyddsjagar? 

 

Hur har ni övriga gjort? Hur gjorde du Marcus ?

Mvh Joacim 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Joacim sa:

Hur har ni övriga gjort? Hur gjorde du Marcus ?

Mvh Joacim 

Jag sökte jaktlicens på luftgeväret.

Varken mer eller mindre. Återstår att se om dom tänker tjafsa eller ej. Vet av iaf 1st som hade problem i samma region förra året men efter lite diskution så fick han licensen. Så hoppas dom är enklare denna gång?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

45 minutes ago marcus.söderlund sa:

Jag sökte jaktlicens på luftgeväret.

Varken mer eller mindre. Återstår att se om dom tänker tjafsa eller ej. Vet av iaf 1st som hade problem i samma region förra året men efter lite diskution så fick han licensen. Så hoppas dom är enklare denna gång?

Ok, då är jag med på noterna. M a o - krångla inte till det mer än vad som behövs, förens det behövs ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...