Hoppa till innehåll

Hundpensionat 08? Det måste finnas bättre...


HerrBerg

Recommended Posts

Hej! 

Det var den där lilla detaljen med jycken... Jag och hustrun är bjudna på ett bröllop i Polen 19-22 juli. De medicinska konsekvenserna av bröllop i östeuropa kan vi lämna därhän :ohmy: det får bli en senare fråga...

...men så var det detta med jycken. Jag behöver inkvartera honom någonstans - i stockholmstrakten. Jag har konstaterat att hundpensionat kostar kanske 400/dygn, vilket är hanterbart... men så insåg jag att det kanske finns jägare här som har en hundgård och som vill låta sina ungar tjäna en slant i stället?

OBS inga tjuvparningar, jag vill ha jycken förvarad och rastad, ingen sexsemester för honom alltså :biggrin:

Trevlig wachtel 15 månader, vaccinerad och frisk såväl mentalt som fysiskt. 

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vågar inte riktigt släppa honom här, våra respekterar det 60 cm höga staketet ut mot väg 77.. men Fimpen, salig i minnet, gjorde INTE det i början.. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag litar inte på annat än "mitt" hundpensionat om jag ska åka bort.

Hundarna har var sitt rum och var sin rastgård och får flera separata skogspromenader varje dag. Pensionatsägaren "kan" hundar och håller inte på att uppfostra eller vara duktig. Det är upprättat ett skriftligt avtal och allt är försäkrat. Hämtning endast morgon och kväll på strikta tider för pensionatets (och humdarnas) rutiner. Händer det något vet jag dom kommer akut till veterinär.

Det känns tryggt för mig: då kan jag också koppla av när jag är borta.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mm... nu är det ordnat i alla fall. Hundvana vänner med nyss bortgången jycke,  med LÄGENHET. Perfa, inga problem med staket. ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...