Trekak Posted August 22, 2019 Share Posted August 22, 2019 Hej! Nybliven medlem som hittade hit till forumet då jag har påbörjat min väg till jägarexamen (börjat studera). Är 38 år och bor i Skellefteå. Har varit intresserad av fiske hela livet och sneglat mot jakten då och då men först nu tar jag tag i det. Verkar vara ett väldigt trevligt forum med mycket att läsa in sig på. Kommer nog att fråga mycket när det blir dags att införskaffa den första utrustningen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dansken Posted August 22, 2019 Share Posted August 22, 2019 Välkommen hit ? Fråga på bara..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusR Posted August 22, 2019 Share Posted August 22, 2019 Välkommen ? Läs på, och komplettera med frågor, helt rätt väg att börja ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redtop Posted August 22, 2019 Share Posted August 22, 2019 Du kommer att lära dig massor av nya intressanta saker på din väg till jägarexamen! Välkommen till forat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted August 22, 2019 Share Posted August 22, 2019 Hej & välkommen hit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ompi Posted August 22, 2019 Share Posted August 22, 2019 Välkommen hit. När jag tog examen så blev jag medlem här. Kan säga att 99,99 % av allt kunskap jag har vad gäller jakt, bössor och annan utrustning kommer härifrån. Skönare gäng kommer du inte att hitta ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Takko Posted August 23, 2019 Share Posted August 23, 2019 Välkommen till ett trevligt forum? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trekak Posted August 23, 2019 Author Share Posted August 23, 2019 Tack alla! ja det verkar finnas hur mycket som helst att läsa. Ser fram emot när jag kan börja handla vapen/utrustning men först jägarexamen. Har valt att studera själv, väldigt intressant och mycket som är bra att veta även om man inte är intresserad av jakt. Ska följa med en kollega på älgjakt nu när den drar igång för att se hur det går till i praktiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T4bb3 Posted August 23, 2019 Share Posted August 23, 2019 Välkommen hit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trekak Posted May 28, 2020 Author Share Posted May 28, 2020 Efter att bara har läst en massa på detta forum så kommer en liten uppdatering: Äntligen är jägarexamen avklarad så nu är det dags att införskaffa vapenskåp samt kul- och hagelgevär. Har en gammal HVA 640 8x57js på G av en bekant. Sitter ett gammalt kikarsikte som han tyckte jag skulle byta ut så det blir ett begagnat Karl Kaps 1,5-6x42 som jag fick tag på. Hagelbössan alternativt en kombi är nästa steg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielj Posted May 28, 2020 Share Posted May 28, 2020 Välkommen, låter som en bra start och vettigt alternativ på kikarsikte. 1,5x6 är väldigt allround! //Danielj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusR Posted May 28, 2020 Share Posted May 28, 2020 Grattis till examen. Satsa på en ren hagelbössa först, när du jagat ett tag vet du om du behöver en kombi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted May 28, 2020 Share Posted May 28, 2020 Grattis till examen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oinas Posted May 28, 2020 Share Posted May 28, 2020 Grattis till examen. Kul med fler skellefteåjägare.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts