Ken1 Posted October 27, 2019 Posted October 27, 2019 Kanske redan finns en tråd om detta men men.... Jag och kompisen har investerat i en Bradley smoker.. Åker ju till öin i veckan och hoppas på bra and och gåsjakt. Det är ju inte så dumt att röka? men rökt rabbis har jag aldrig hört talas om. Någon som testat något annat udda vilt i röken???? Quote
Skånepåg Posted October 28, 2019 Posted October 28, 2019 Jag har rökt hare några gånger, framförallt låren blir helt fantastiska som varmrökt ? Har också provat att röka duva och råka, både varmt o kallt men det blir sådär... 1 Quote
Namibia Posted October 28, 2019 Posted October 28, 2019 Jag har rökt kanin någon gång. Blev helt ok vill jag minnas. Kan tänka att det kan bli riktigt bra att marinera med lite vitt vin och örtkryddor innan rökningen. Väldigt fintrådigt kött så inte för låg temperatur och lång röktid. Rökta duvbröst är för övrigt hustruns favorit. 1 Quote
Popular Post tecno Posted October 28, 2019 Popular Post Posted October 28, 2019 Rökta gåsbröst = SMASKENS! 2 2 Quote
Recommended Posts