Hoppa till innehåll

Vem är Catwoman


Catwoman

Recommended Posts

Välkommen hit ?

Det kan vara kinkigt att få plats i ett jaktlag, och dyrt. Men du har börjat bra, lägg ut lite krokar här. Jag vill minnas att det finns erbjudande om att hänga med på grisvak här på forat, kolla runt lite. 

Kolla vad jägareförbundet har i ditt distrikt, det kan finnas organiserade jakter för nybörjare. Gå med i jaqt, jägareförbundets nätverk för damer, det brukar vara en del organiserat av/med dem. Det handlar som alltid att knyta kontakter ?

Lycka till ? 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen till "vårat" trevliga forum! Precis som Markus skrev ha du börjat bra å verkar ha ett genuint intresse! De vinner du mycket på! ???Borde ju inte va helt omöjligt att få tag i vildsvinsvak i dina trakter! JAQT är som sagt en bra inkörsport också där du säkert kan få fler bra tips på vägar in i jakten. Lycka till ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit, tyvärr bor jag i fel landsända men det borde finnas några här i din närhet som kanske kan hjälpa dig att komma in i jakten. 

Med din öppna attityd lär du nog lätt knyta kontakter!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Möjlighet till jaktmark är i huvudsak avhängt på var i landet du bor, eller snarare vad du tycker det är värt!

stadsnära=dyrt

storstadsnära eller Skåne =svindyrt

norrlands inland= fullt överkomligt

Möjligheter till dagskort ökar ju längre norrut du kommer...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit in!!. Men passa dig för Krambjörnen för han på G, och han kommer att försöka med att locka med massor av gratis jakt och shopping??(fast han är liiite trevlig ändå):yes:.

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

17 hours ago, Catwoman said:

Funderingarna går väl dock främst om platser i jaktlag. Hört att det är väldigt svårt att komma med i ett, vad har ni andra här för erfarenheter? Hört att det finns "dagskort" precis som fiskekort på vissa ställen, låter ju både praktiskt och kul som ett alternativ i början!

Dagkortsjakt i olika former finns precis som du skriver lite här och där. Bl.a. har Jägareförbundet har en del aktivitet för nybörjare i Forsmark som inte ligger helt fel till om du bor i Uppsala. Bogesund utanför Vaxholm är också på hanterbart avstånd.

Plats i ett jaktlag runt Stockholm-Uppsala ligger nog i pris 10-15 000 kr per år. Mitt råd är att böra med köpjakter/dagkortsjakter tills du blir lite varm i kläderna och vet vad du vill. Det kan bli ganska många köpjakter på ett år för samma pris som en plats i ett jaktlag. 

Men först ska du ta jägarexamen! Du kommer att lära dig massor av roligt och nyttigt, och en skogspromenad kommer aldrig mer att vara sig lik! Lycka till och välkommen till forat! 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kom på en sak... Vill du jaga älg sen när allt är klart så har Sveaskog ett område som gränsar till oss. (Skrälldalen) Där kan nyutexaminerade jägare utan mark bli uttagna i ett slags "inskolningslag" som kallas just för "Det första jaktlaget" å man få va med där i max 2år. Fina marker med skaplig älgtillgång å nå riktig fina oxar brukar hålla sig stationära där. ?  

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tusen tack och tack för alla snälla svar och fenomenala tips!

Jaqt antar jag än motsvarande till fisketjejernas Fjällorna då :)

Inskolningslag låter ju toppen att det finns, känns ju lite klurigt när man är helt grön sen att hoppa in med folk som typ vuxigt upp med jakt och nog bara suckar åt mig, även om jag gillar utmaningar och helst lär av proffs, haha :P

Men dagskort tills man blir varm i kläderna lät som en bra idé :)

Vildsvinsvak låter mycket intressant, jag ska undersöka saken :)

Forsmark och Bogesund låter praktiskt, jag bor i Uppsala jo. Alltså stället där jag då antar det är svindyrt i alla fall i jaktlag, haha. Varför är det också så dyrt i Skåne förresten? Nyfiken.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 minutes ago, Catwoman said:

Varför är det också så dyrt i Skåne förresten? Nyfiken.

Nära till jakthungriga och peningstinna danskar och tyskar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hahaha, danskunskaper är alltid bra att ha :P

Tack Hipshot :)

Ska kollas upp, tnx, utbildningsjakter vore toppen.

Ohja, jag har mycket framför mig. Ska bli superkul med alla delarna och kunskaperna. Vapen ska jag i alla fall se till att hitta med så lite rekyl som möjligt sen. Japp, jag är en mesig tjej, åtminstone i början :P men rekylen är nog min enda lilla rädsla, allt annat ser jag mest fram emot! Men man lär sig nog som med allt annat. Men när jag kommer dit lär jag vara väldigt tacksam över hjälp att välja.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 minutes ago redtop sa:

Nära till jakthungriga och peningstinna danskar och tyskar.

Ah, såklart :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen ?

Rekylen märker du Inte,, så länge du håller pangen rätt och undviker dom grövsta kalibrarna 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 11/7/2019 at 12:45 PM, redtop said:

Plats i ett jaktlag runt Stockholm-Uppsala ligger nog i pris 10-15 000 kr per år.

För att nyansera, några mil utanför Uppsala så mer åt 5000 för en mark.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 hours ago Catwoman sa:

Inskolningslag låter ju toppen att det finns, känns ju lite klurigt när man är helt grön sen att hoppa in med folk som typ vuxigt upp med jakt och nog bara suckar åt mig, 

Det där är det sista du behöver oroa dig för. Jag trodde också det från början. Men jag har fått lära mig att en sann jägare njuter av att dela med sig av sina kunskaper.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bara för att @faxe ska få sina fiskar varma såå.... Äre inte helt omöjligt att du kan sitta med på ?vak till våren då jag blåser ner till Upplands Väsby en sväng igen. Om du vågar de nu när han skrämt upp dig?! ?Men Jag är inte så farlig som jag ser ut å som jag låter... ?

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2019-11-08 at 10:48 kkjon sa:

Välkommen ?

Rekylen märker du Inte,, så länge du håller pangen rätt och undviker dom grövsta kalibrarna 

Tack tack!

Fint, då undviker jag dem i början då helt enkelt :D

På 2019-11-08 at 20:20 strävhår sa:

För att nyansera, några mil utanför Uppsala så mer åt 5000 för en mark.

Nice! Trevligt gäng, lagom pris å intressant mark känns som bra grundpelare.

På 2019-11-08 at 20:50 Ompi sa:

Det där är det sista du behöver oroa dig för. Jag trodde också det från början. Men jag har fått lära mig att en sann jägare njuter av att dela med sig av sina kunskaper.

Ah, låter tryggt. Kul med folk som vill briljera. Riktigt engagerade som vill dela med sig kan man ju lyssna i timmar på vilket ämne det än är känns det som :)

På 2019-11-08 at 21:11 HuggyBear sa:

Bara för att @faxe ska få sina fiskar varma såå.... Äre inte helt omöjligt att du kan sitta med på ?vak till våren då jag blåser ner till Upplands Väsby en sväng igen. Om du vågar de nu när han skrämt upp dig?! ?Men Jag är inte så farlig som jag ser ut å som jag låter... ?

Haha, hade varit jättekul ju. Jag e inte så lättskrämd, dock ej intresserad av "kvinnojägare" :P men jägarvänner å glada kontakter :)

  • Thanks 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago, Catwoman said:

Haha, hade varit jättekul ju. Jag e inte så lättskrämd, dock ej intresserad av "kvinnojägare" men jägarvänner å glada kontakter

??Påminn mig framåt april så få vi se hur det ser ut då. ? Som nyskild ha jag upptäckt hur tämligen kass "kvinnojägare" jag är å alltid ha varit så de är lugnt! ? 

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago, Catwoman said:

Naaaw, eller så har du bara inte snubblat in i rätt hona än

Haha! De va ett roligt uttryck!? Nä jag ha väl inte det! ? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...