Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bilden kan innehålla: 2 personer

Inte många kvar nu från den här bilden, båda bröderna samt Hampe och nu idag 14 år gammal, lämnade Zacko flocken.. 

Han kom till oss då hans husse fått cancer och som en följd av sjukdomen så fixade han inte att ha hunden längre. Han var en ren och riktig jaktspringer som förväntas jaga under bössan och hade pannben därefter för att kunna forcera slån och skit.. Nackdelen med det var att han var en ganska hård hund, vart liksom svårt att lura honom att göra rätt. Det kombinerat med en jävla stark motor.. han hamnade lite på undantag dessvärre. Han funkade på apporteringen helt klart men kunde definitivt vara för hård i munnen så det var väl inte förrän han vart lite äldre som jag körde honom på kråkor tex. Sen hängde han alltid med på eftersök på änder, gnodde på bra i vassarna men jag vet inte.. han kom aldrig upp i nivå med labbarna rent effektivitetsmässigt. 

Minns en kväll på Harg, vi körde ett kvällssträck och hade 12 skyttar ute på flottar och pass. Satt på nyponberget med Agge och Janne K med Fimpen, wachteln och Zacko och bara surrade medans jakten pågick. Hur det nu var så gick det ned lite fågel mellan ekbacken och 10:ans pass nedanför där vi satt så jag tog jyckarna och gick och körde lite.. DÅ när han slapp labbarna så började han plocka hem fågel.. Det var riktigt roligt, han var rätt nöjd då grabben :wub:

Sen var han som sagt med på kråkor ofta.. det fixade han, många gånger bättre än labbarna. Hippen tex viker nästan alltid ned sig om en kråka sätter sig till motvärn.. den tanken föresvävade inte Zacko :cool:

Testade att knuffa klövvilt med men nej.. tyst och höll sig oftast inom hagelhåll = ingen lycka direkt. Gotland var väl mer hans grej, kaniner var kul tyckte han! Man fick gapa på honom som f-n för att få honom att jaga under bössan men det gick faktiskt!

Usch.. hoppas slippa passera denna area på ett tag nu, Fifi som är äldst nu är 10  år och pigg tack och lov.. Kommer att fylla på tråden med fler bilder på min lilla Strandraggare :wub: 

Tack för din tid Zacko :(

Bilden kan innehålla: en eller flera personer och hund

Ingen fotobeskrivning tillgänglig.

Bilden kan innehålla: hund

Bilden kan innehålla: hund, utomhus, vatten och natur

Bilden kan innehålla: hund, utomhus och natur

Bilden kan innehålla: hund, himmel, träd, utomhus, vatten och natur

Bilden kan innehålla: hund, utomhus och natur

• Confused 1
  • Sad 17
Posted

Tråkigt, beklagar ☹️

• Like 1
Posted

Ett hundliv är för kort, man får glädjas över de minnen de skapat inom en. 

beklagar sorgen./C

• Like 1
Posted

Aldrig roligt när det är dags att checka ut.

Ha de

• Like 1
Posted

14år är respekt! Jaga på Zacko.

S

• Like 1
Posted

Alltid tråkigt men 14 år är respekt för en hundliv!

Beklagar

• Like 1
Posted

Kan bara beklaga? Svider lite extra då jag har en snart 12 årig Springer Spannieldam hemma.

• Like 1
Posted

Vacker hund, beklagar!

• Like 1
Posted

Fina bilder Hippen, första där, en sån där som man kan sitta och tänka tillbaka till. De tar fram de bästa i oss, de där hundarna. Beklagar.

• Like 1
Posted

Jättefina bilder! Påminner inte så lite om min egen spaniel, som sitter här bredvid och ska ut och stöta rådjur med mig i morgon. Det är något speciellt med en spaniels blick. Jag ser det i min egen och i andra jag träffar, och samma blick ser jag på dina bilder. Fin hund. Beklagar sorgen. 

• Like 1
Posted

Beklagar innerligt! Väldigt fina minnen som din kompis lämnat efter sig

/M

• Like 1
Posted

Beklagar sorgen, Hippen. ❤️

• Like 1
Posted

Tråkigt att läsa, beklagar! Men låter som han fick ett fint liv hos er. 

• Like 1
Posted

Usch! Beklagar...?

• Like 1
Posted

Fina bilder, beklagar sorgen. ? 

• Like 1