tecno Posted March 1, 2020 Posted March 1, 2020 Haft denna elröken som jag nu grävde fram ur gömmorna. Den har nog 20+ år på nacken och har för det mesta rökts fisk i. Nu står den med en bit rimmad sidfläsk i så vi får väl se hur det blir, ställde tempen till 70 grader men får väl öka lite. 1 Quote
ozzian Posted March 1, 2020 Posted March 1, 2020 1 hour ago tecno sa: Haft denna elröken som jag nu grävde fram ur gömmorna. Den har nog 20+ år på nacken och har för det mesta rökts fisk i. Nu står den med en bit rimmad sidfläsk i så vi får väl se hur det blir, ställde tempen till 70 grader men får väl öka lite. Kan du ha den inne o röka? kallröka? var hittar man då en sån,, enklare än o bygga rökkåta. Quote
tecno Posted March 1, 2020 Author Posted March 1, 2020 31 minutes ago, ozzian said: Kan du ha den inne o röka? kallröka? var hittar man då en sån,, enklare än o bygga rökkåta. Ja jag röker inne i köket under köksfläkten, detta är en varmrök. Resultatet ser man i bilden nedan. Ingen aning om var man köper nåt liknande denna som tillverkades av Ekman i Lappträsk Finland. 1 Quote
Popular Post tecno Posted March 8, 2020 Author Popular Post Posted March 8, 2020 Första egen knådade bratwurst klara från röken. 3 Quote
Popular Post tecno Posted March 8, 2020 Author Popular Post Posted March 8, 2020 2:a batchen klar, resterande råa fryses för stekning framöver. 3 Quote
tecno Posted March 21, 2020 Author Posted March 21, 2020 Bedrövligt att se hur man pumpat fullt med saltlag/vatten i köttet (Gudruns). Dags att köpa hem helsida och stycka/salta själv. 2 Quote
Recommended Posts