Hoppa till innehåll

KORV BOK ??


tecno

Recommended Posts

Jag började med "Korv av Kristofer Franzen". Har några andra böcker men det är den boken som kommer fram när det är korvtider. Det har blivit en familjetradition att rensa ut frysboxen på våren och göra korv. Mycket fin bok med bra recept. 

Jag drar ned saltmängden med 25-30% då jag tycker korvarna blir lite för salta annars, men det är en högst personlig synpynkt. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

18 minutes ago Jr_Moberg sa:

Jag började med "Korv av Kristofer Franzen". Har några andra böcker men det är den boken som kommer fram när det är korvtider. Det har blivit en familjetradition att rensa ut frysboxen på våren och göra korv. Mycket fin bok med bra recept. 

Jag drar ned saltmängden med 25-30% då jag tycker korvarna blir lite för salta annars, men det är en högst personlig synpynkt. 

Jag har med den boken, mycket trevlig. Sen använde jag ett autorecept från sida som hette carnivor.se, men den sidan ser helt annorlunda ut idag. Dock har jag hittat deras sida med det dokumentet via webbackmachine. Har det hemma och kan leverera det om någon vill ha det!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack gärna det Galne.

OK jag lutar åt den boken, ska bara rota igenom *alla* kokböckerna innan jag ev beställer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Packa upp och öppna Basrecept.xls.html, sen kan man fylla i total köttmängd så räknar den ut mängd kryddor fett osv...

Korv.zip

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Zip-fil öppnas på datorn, går tyvärr ej lösa det på något annat vis då det är massa småfolket i en mapp som skall med. Så telefon/padda funkar inte!! :(

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Galne sa:

Zip-fil öppnas på datorn, går tyvärr ej lösa det på något annat vis då det är massa småfolket i en mapp som skall med. Så telefon/padda funkar inte!! :(

Då får jag se om jag får väckt liv i datorn någon dag... ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Taylor and Jones (korvtillverkare som ger kurser) har givit ut en trevlig korvbok

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nåväl, det gick sisådär ;)
Har ju inte direkt det mest optimala att stoppa korv på, det går men jisses va känslig detta får fjälster är.

Nu ska detta få torka och sedan är det varmrökning som gäller, troligen på söndag. Har dragkroks montering imorgon.


DSC_0350.thumb.JPG.c4fe90778e36ce1660ebf58dc9ccd90a.JPG

 


DSC_0351.thumb.JPG.09f75f12eb7a65dd3432f2031d267cd4.JPG

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...