Popular Post zorox Posted March 18, 2020 Popular Post Share Posted March 18, 2020 Hej igen! Varit medlem här sen 2005 (när man var en liten pöjk). Mycket vatten har runnit under broarna sen man satt på pojkrummet och tyckte man var kung. Tog jägarexamen 2007 och skaffade mina första vapen i samma veva när man var 16 år (naturbruksgymnasie). Nu är de 2020, och har hund,barn, sambo samt bosatt mig i Gnarp (tre mil söder om Sundsvall) Vart väll lite trött på forum för många år sedan och har varit väldigt lite aktiv. Men känner att jag fått en liten nytändning, därav den nya presentationen av mig själv. Rent jaktmässigt så är det mest jakt med drivande hund som jag brinner för. Men jag sitter väldigt gärna i ett kråkgömsle eller vid fina bävervatten också! Hör gärna av er om ni har funderingar, eller vill surra ? Tack från en nygammal ! 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusR Posted March 18, 2020 Share Posted March 18, 2020 Välkommen åter då ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zorox Posted March 18, 2020 Author Share Posted March 18, 2020 1 minute ago MarkusR sa: Välkommen åter då ? Tack så mycket ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Takko Posted March 18, 2020 Share Posted March 18, 2020 Ja, välkommen tillbaka ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zorox Posted March 18, 2020 Author Share Posted March 18, 2020 42 minutes ago Takko sa: Ja, välkommen tillbaka ??? Tackar ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 18, 2020 Share Posted March 18, 2020 Välkommen tillbaks pöjk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuggyBear Posted March 18, 2020 Share Posted March 18, 2020 De e aldrig försent att bli gammal! ? Välkommen tillbaka! ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zorox Posted March 18, 2020 Author Share Posted March 18, 2020 5 minutes ago lsjonsson sa: Välkommen tillbaks pöjk! Tack din gamla räv ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zorox Posted March 18, 2020 Author Share Posted March 18, 2020 1 minute ago HuggyBear sa: De e aldrig försent att bli gammal! ? Välkommen tillbaka! ? Hehe precis. Tackar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 18, 2020 Share Posted March 18, 2020 3 minutes ago zorox sa: Tack din gamla räv ? Jag är ingen räv yngling men titta i filmen ca 11.45 min in så ser du en klättrande räv uppför en trädstam. https://www.svtplay.se/video/25663736/oddasat/oddasat-18-mars-17-30?start=auto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zorox Posted March 19, 2020 Author Share Posted March 19, 2020 13 hours ago lsjonsson sa: Jag är ingen räv yngling men titta i filmen ca 11.45 min in så ser du en klättrande räv uppför en trädstam. https://www.svtplay.se/video/25663736/oddasat/oddasat-18-mars-17-30?start=auto Fränt! Kom ihåg en räv när ja va liten som helt plötsligt stog på mormors vedbotak och åt späck som va uppsatt till hackspätten. Den hade klättrat på någon vedtrave. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted March 19, 2020 Share Posted March 19, 2020 Välkommen åter! Hade du en signatur från ..var det -07 som du lyckades du rassla liv i? Eller skapat en ny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post zorox Posted March 19, 2020 Author Popular Post Share Posted March 19, 2020 Just now Hipshot sa: Välkommen åter! Hade du en signatur från ..var det -07 som du lyckades du rassla liv i? Eller skapat en ny? Nä det är samma sen 05 ? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 20, 2020 Share Posted March 20, 2020 21 hours ago zorox sa: Nä det är samma sen 05 ? Det var inte dåligt att komma ihåg det så länge! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zorox Posted March 20, 2020 Author Share Posted March 20, 2020 11 hours ago lsjonsson sa: Det var inte dåligt att komma ihåg det så länge! ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 20, 2020 Share Posted March 20, 2020 1 hour ago zorox sa: ? Du som ska vara en rävjägare enl. dina intressen så kan du kanske förklara för mig vad räven gör uppe i trädet. Ca 11.50 in i länken. https://www.svtplay.se/video/25179026/oddasat/oddasat-20-mars-17-30 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zorox Posted March 20, 2020 Author Share Posted March 20, 2020 52 minutes ago lsjonsson sa: Du som ska vara en rävjägare enl. dina intressen så kan du kanske förklara för mig vad räven gör uppe i trädet. Ca 11.50 in i länken. https://www.svtplay.se/video/25179026/oddasat/oddasat-20-mars-17-30 Det kan man ju undra ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broder Tuck Posted March 22, 2020 Share Posted March 22, 2020 Ett "rävaträd". Gammal traditionell jaktform som tack och lov inte förekommer längre. Minns när man jagade hare som pojk att vi hade ett pass som vi kallade rävaträdet just pga att det var som en kilformad klyka i lämpålig höjd på ett av träden i närheten. Misstänker kanske att de haft fågelmat eller något annat upphängt där? såg rätt halt ut när den linkade iväg men det kanske bara var lite dålig cirkulation i benet efter att ha suttit fast ett tag eller ömma muskler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broder Tuck Posted March 22, 2020 Share Posted March 22, 2020 På 2020-03-20 at 21:27 lsjonsson sa: Du som ska vara en rävjägare enl. dina intressen så kan du kanske förklara för mig vad räven gör uppe i trädet. Ca 11.50 in i länken. https://www.svtplay.se/video/25179026/oddasat/oddasat-20-mars-17-30 Ett "rävaträd". Gammal traditionell jaktform som tack och lov inte förekommer längre. Minns när man jagade hare som pojk att vi hade ett pass som vi kallade rävaträdet just pga att det var som en kilformad klyka i lämpålig höjd på ett av träden i närheten. Misstänker kanske att de haft fågelmat eller något annat upphängt där? såg rätt halt ut när den linkade iväg men det kanske bara var lite dålig cirkulation i benet efter att ha suttit fast ett tag eller ömma muskler. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 22, 2020 Share Posted March 22, 2020 2 hours ago Broder Tuck sa: Ett "rävaträd". Gammal traditionell jaktform som tack och lov inte förekommer längre. Minns när man jagade hare som pojk att vi hade ett pass som vi kallade rävaträdet just pga att det var som en kilformad klyka i lämpålig höjd på ett av träden i närheten. Misstänker kanske att de haft fågelmat eller något annat upphängt där? såg rätt halt ut när den linkade iväg men det kanske bara var lite dålig cirkulation i benet efter att ha suttit fast ett tag eller ömma muskler. Det har jag aldrig hört förut! Det fanns nog ett annat inom jakt för i tiden som man aldrig har hört talats om. Ingen sjyst jakt men kanske effektiv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts