Hoppa till innehåll

Pard NV07 vs Laser Designator


defransson

Recommended Posts

Håller på att besluta vilken väg jag ska gå i kampen på att få bättre skjutmöjlighet på natten när vildsvinen ska jagas.
Parden känns ju som ett ganska prisvärt alternativ men det jag funderar på är, om man bortser från möjligheten att filma och ta bilder, 
hur mycket bättre den är en en vanlig Laser designator och ett bra kikarsikte?
Finns det några uppenbara fördelar som jag missar här?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grisarna reagerar väldigt lite/inget på PARD:en, lampa oavsett hur grön så drar de jag träffat. 
 

Pard duger gott ut till 60 meter eller mer under bra förhållanden. Svårslagen prestanda. /C 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har provat laservarianten med ett lågförstorande 1-6x24 och det funkade väl ok ut till 40-50 m som jag minns det. Sen vet jag inte om det är direkt lagligt, då det ju faktiskt är en laser även om du breddar strålen.

Absolut ingen kioskvältare enligt min mening, men en laser designator är förhållandevis billig och även om det inte funkar som du hoppas kan den ju vara kul till annat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Christian N sa:

Grisarna reagerar väldigt lite/inget på PARD:en, lampa oavsett hur grön så drar de jag träffat. 
 

Pard duger gott ut till 60 meter eller mer under bra förhållanden. Svårslagen prestanda. /C 

Well, att grisarna inte drar är ju rätt viktigt. Pard leder på poäng, alltså ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...