Cooldenberg Posted July 29, 2020 Posted July 29, 2020 Min CG m96 har fått något konstigt fel. Säkringen går inte att lägga i när stiftet är spänt men går när det är avtryckt. Det går att lägga i säkringen om jag drar tillbaka slagstiftet förhand sista 3mm men släpper tillbaka när man säkrar av. Risken jag är rätt för är att stiftet på de sista 3mm som släpper ut stiftet så pass långt att det istället blir ett vådaskott. Jag har haft lös slutstycket snurrat upp allt men förstår mig inte på vad som är fel. Jag kan skicka bilder och video till den som inte förstår vad jag menar. Tack på förhand mvh jim coldenberg Quote
Dansken Posted July 29, 2020 Posted July 29, 2020 Besök en vapensmed. Gör inget mer själv. Det där låter som något som kan bli farligt. 2 Quote
pmt Posted July 30, 2020 Posted July 30, 2020 Som Dansken skriver, kladda inte själv. Det kan vara - med lite tur - en lite sliten flagga eller felaktigt monterad/inpassad flagga när någon klyddat med eller bytt trycket. För den ska lyfta slagstiftet lite när man säkrar. Men inte så mycket som 3 mm. Det är lite svårt att avgöra utifrån din beskrivning. /T Quote
Cooldenberg Posted September 22, 2020 Author Posted September 22, 2020 Problemet löst ? Det var tändstiftmuttern som satt ett kvarts varv för lite, måste skett vid rengöring el liknande ? Quote
Recommended Posts