Rille-hoj Posted October 27, 2020 Posted October 27, 2020 1) Testade att grava 8 brösthalvor från ringduva. Nåjo, okej men inte nån sensation. Gravad lax kan ju ingå i heta pajer. Kan mina gravade duvbröst bli intressantare i en vanlig paj? Fler förslag! 2) Nästa experiment. Biltemas röklåda. Ett kilos älgbit i saltlag. Alspån, lite klippt enris också. Delade köttet i tre bitar. Två rödspritbrännare, stängt lock, inget rökutsläpp. Fyllde rödsprit och rökte en gång till. Smak? Ja, tänk dig brandskadad trossbotten. Hunden tacksam I alla fall. Rökte jag en rödspritomgång för mycket eller och borde jag ha haft öppet rökspjället en aning? (Svärson har i röklådan tidigare rökt egen julkorv, gjord på ambitiösa recept och med mina prima färser av älg, rådjur, lamm, vildsvin. Nå, de räcker väldigt länge, även förbi påska...? ) Quote
karelsk blandning Posted October 27, 2020 Posted October 27, 2020 Hade inte känts som att jag hade velat ge hunden nånting som var för rökigt för mig själv. Gissar att du hade behövt ha fullt öppet ventilationen. Brukar inte själv varmrökt kött men att ha en termometer i köttet är nog en bra grej med. Quote
Rille-hoj Posted October 27, 2020 Author Posted October 27, 2020 Tack, få se om jag prövar en gång till. Jag borde bygga en kallrök. Quote
Recommended Posts