Popular Post M-Ola Posted November 25, 2020 Popular Post Share Posted November 25, 2020 Tänkte att jag startar en tråd om denna Pard så blir det lättare att hitta lösning på ett inbyggt problem. Då den görs i Kina och det verkar som om alla där har lite annorlunda syn så kommer man att behöva en korrigeringslins till okularet om man skall se bra. Såg att detta nämndes i tester på Youtube men köpte ändå. Hade en Pard NV008A som jag är nöjd med. När jag fick den så visade det sig att jag var tvungen att lyfta glasögonen när jag tittade i den för att kunna fokusera bilden. Har nu köpt korrigeringslins som fungerar utmärkt från Amazon.se. Hittade följande lins-set som rekommenderades på en engelsk NV-sida. Andoer® 52mm Macro Close-Up Filter Set För mig fungerade +4 linsen utmärkt och nu fungerar NV019 som jag hade räknat med från början. NV019 och lins-set: 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts