Hoppa till innehåll

Bra år för småviltsstammarna. Jag tror att det gäller Norrbotten bara.


lsjonsson

Recommended Posts

40 minutes ago karelsk blandning sa:

På dom ställena jag varit iväg och jaga så är det iaf bra mycket mindre fågel än förra året.

Hm! Både -17-18 och -18-19 har varit väldigt bra år för föryngring av småviltet, sa Niclas nyss. Ett längre inslag på P4 Norrbotten eftermiddag nu och där Låter det som positivt över större delen av länet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago lsjonsson sa:

Hm! Både -17-18 och -18-19 har varit väldigt bra år för föryngring av småviltet, sa Niclas nyss. Ett längre inslag på P4 Norrbotten eftermiddag nu och där Låter det som positivt över större delen av länet.

För mig får han säga vad han vill men betydligt mindre fågel det här året kring vägar och skog.

Sen att det varit hare överallt i år.

Vet inte om det var så bra år i år för fågel, skoterföre till 25 maj typ och sen massor med regn. Varit mycket mindre kullar i år också.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago karelsk blandning sa:

För mig får han säga vad han vill men betydligt mindre fågel det här året kring vägar och skog.

Sen att det varit hare överallt i år.

Vet inte om det var så bra år i år för fågel, skoterföre till 25 maj typ och sen massor med regn. Varit mycket mindre kullar i år också.

Neråt kusten har det varit bra med fågel i år också trots sen vår.

Hare likaså.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...