Jump to content

Byta pipa och allmän upprustning av Howa Miniaction?

Hipshot
 Share

Recommended Posts

Har nog några Barnes varmint grenade 35gr till Danskan? Kan vara ett bra alternativ 

• Like 1

2 hours ago hs_merkel sa:

Har nog några Barnes varmint grenade 35gr till Danskan? Kan vara ett bra alternativ 

Ok.. Lite för slö där, fick ett recept av WT och satte ihop det, testade och konstaterade att det sköt. Därefter la jag ned alla ambitioner att rodda med Danskan.. Tror jag köpte ngr V-max 35 gr för test, ligger orörda nere i källaren. Barnes.. är inte det koppar?

6 minutes ago Hipshot sa:

Ok.. Lite för slö där, fick ett recept av WT och satte ihop det, testade och konstaterade att det sköt. Därefter la jag ned alla ambitioner att rodda med Danskan.. Tror jag köpte ngr V-max 35 gr för test, ligger orörda nere i källaren. Barnes.. är inte det koppar?

Skrev fel 36gr,Ja men den är Grotesk!  V-max framstår som hård! Lekte med den i kompisens 22-250 och den öppna upp galet fort! Men var galen fart med, 2gr över max.

• Like 1

Skrubbade pipa nu.. känner tydligt att pipan eroderat en bit in, trycker man en lapp igenom så lättar motståndet när man går över platsen. Hade det varit en påbyggnad på bommarna så inbillar jag mej att jag känt det tydligare. Men pipan är i alla fall ren nu

• Like 1

På 2022-02-07 at 19:36 exabit sa:

Borescope or it didn’t happen :tongue: 

När jag kör till nasaren nästa gång så ska jag be dem filma och skicka till mej, har inte grejerna själv. Och nej, pipan är förmodligen inte tillräckligt ren :D Men jag skrubbade med koppar borste i säkert 20 minuter.. har dock glömt ordningen på solventen och blylösningen så det vart lite omväxlande :blink::whistling:

Sen drog jag torrt.. tog ett tag, drog på wb40 och drog igenom och torkade torrt igen. Ser städat ut även om jag är säker på att det ffa är bajs kvar.

Jävlas bara lite :D 

Du kan jaga med en musköt och ögonbindel - skulle ändå skjuta fler rävar än vad jag gör under ett helt jägarliv.

Hoppas det löser sig med grejerna :thumbsup:

• Haha 1

• 5 months later...

Ok var hos smeden idag för reklamation.. men usla förutsättningar. Dels finns inte bösan att få idag i 204 ruger så skulle de mot förmodan accepterat så hade de erbjudit en 223 istället förmodligen.

Sen när pipan nu var skrubbad så .. ja det såg fläckvis obra ut men ok iövrigt eller vad jag ska säga. Ska skrubba lite till sen blir det denna bössa nästa rävsväng.. ska försöka ta tag i ladderiet av Bergerkulorna med. De skulle ju vara så jävla bra enl den här proffs smeden.

Inget av det jag testat hittintills har skjutit acceptablet.

32 minutes ago Hipshot sa:

Ok var hos smeden idag för reklamation.. men usla förutsättningar. Dels finns inte bösan att få idag i 204 ruger så skulle de mot förmodan accepterat så hade de erbjudit en 223 istället förmodligen.

Sen när pipan nu var skrubbad så .. ja det såg fläckvis obra ut men ok iövrigt eller vad jag ska säga. Ska skrubba lite till sen blir det denna bössa nästa rävsväng.. ska försöka ta tag i ladderiet av Bergerkulorna med. De skulle ju vara så jävla bra enl den här proffs smeden.

Inget av det jag testat hittintills har skjutit 

Dela till dig kompensation och stoppa I en ny pipa

Precis, är väl bara stoppa dit en ny pipa som finns i 204.

Kan troligen bara bli bättre.