Jump to content

Farlig skjutvinkel

Recommended Posts

Posted

Hej!

Härom dagen hade jag en riktigt otrevlig upplevelse.

Under toppfågeljakt( gick längs en väg) blir jag förbi åkt av 2 andra för mig okända jägare. De åker förbi mig i samma riktning som jag rör mig, stannar inte utan bara åker förbi.  30min senare när jag smyger på en flock orrar smäller det ett skott. Jag ser var de kommer ut ur skogen, ut på hygget och sedan vart de går för att hämta fågeln.

Problemet är att de har skjutit rakt emot mig, som dessutom befinner mig högre upp än dem. de är drygt 400m bort. Jag försöker få deras uppmärksamhet och går mot dem men de lämnar fort platsen.

Är det så svårt att bara stanna till och byta några ord när man passerar mig på vägen, lite vanligt hyfs och en snabb avstämning om vart jag är på väg hade gjort att detta aldrig hade inträffat. 

Hur många av er andra har upplevt liknande händelser? 

Mycket gnäll i detta inlägg, jag vet men behövde skriva av mig lite.

Posted

Vi snackar viltvårdsområde, antar jag? Bra på somliga sätt, men långt ifrån alla...

Posted
På 2021-01-13 at 20:24 Outdoorsman sa:

Vi snackar viltvårdsområde, antar jag? Bra på somliga sätt, men långt ifrån alla...

Ja drygt 27.000ha och många medlemmar, håller med bra på många sätt men inte alla...