Sun Flower Posted February 8, 2021 Posted February 8, 2021 4 hours ago vandraren sa: Upplevd kritik tar jag personligt, helt utan koppling till hunden. Insinuationer om att tanken väckts av ekonomiska skäl gör mig störtförbannad. Tror att detta med hundar får många att uppföra sig huvudlöst, lixom att vissa människor blir galna i trafiken. Lägg sedan till internet och några som kan skicka ”tummen upp” eller ”gilla” knapp till varandra så finns väl delar av förklaringen där? Nu får du väl ge dig! Du var ju själv väldigt snabb att kalla Nuke för idiot när du inte fick de svar du ville ha så den där offerkoftan sitter rätt illa. Det är ingen som tvivlar på att din hund jagar bra. Men trots att den kan stöta vildsvin och rådjur , spåra en fasan och har ståndanlag så är jag väldigt tveksam till att man kommer öppna upp rasböckerna för henne. Det finns säkert 1000 labbar med de specarna OCH stamtavla i sverige. Och du fick frågan om man verkligen testar labbar på ovanstående egenskaper i rasens hemland (som ju ”äger” rasen) eller någon annanstans men det har du inte svarat på. Mig veterligen så testas de uteslutande som apportörer i Storbritannien men du får gärna visa att jag har fel så ska jag ändra mig. Sedan fungerar ju forum så att trådarna lever sitt eget liv. Ställer man två frågor i trådstarten så kan man inte sedan välja att folk bara får svara på den ena. Det verkar ju dessutom inte finnas nåt riktigt svar på vattensvansfrågan medan den andra frågan är rätt kontroversiell så det är väl inte så konstigt att svaren väger över på den frågan. Är det då så att du känner dig kränkt för ”upplevd kritik” så kanske inte forum är något för dig? 2 Quote
vandraren Posted February 8, 2021 Author Posted February 8, 2021 På 2021-02-06 at 00:40 vandraren sa: Så du vill fortsätta insinuera att jag gör det av ekonomiska skäl? Idiot! För att jag inte fick svar på frågan som jag ville ha... Quote
Sun Flower Posted February 9, 2021 Posted February 9, 2021 9 hours ago vandraren sa: För att jag inte fick svar på frågan som jag ville ha... Ok, det var min tolkning. Det kanske var precis det svar du var ute efter? Quote
vandraren Posted February 9, 2021 Author Posted February 9, 2021 13 hours ago Sun Flower sa: Nu får du väl ge dig! Du var ju själv väldigt snabb att kalla Nuke för idiot när du inte fick de svar du ville ha så den där offerkoftan sitter rätt illa. Quote
vandraren Posted February 9, 2021 Author Posted February 9, 2021 Jag kallade honom idiot för att han påstod att det var av ekonomiska skäl jag ställde frågan om öppen stambok. Det var alltså svar på nån fråga jag hade ställt....? Quote
Recommended Posts