M-98 Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 Jag tror du kommer trivas med kombinatinen. Jag hade en 338win och det är en fin kaliber för vildsvin, älg, björn, kronhjort etc. Jag väljer en 338 framför en 300 magnum. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjöfågeljägare Posted April 5, 2021 Author Share Posted April 5, 2021 På 2021-03-07 at 08:55 Dansken sa: Om det var min....... Hade jag jag filat om det där fyrkantiga, bockiga, "finska" kindstödet så det blev klassiskt runt svepande på kolven, och monterat en avrundad ebenholtz framstocksknopp och inte varit snål med true-oil'en Tror jag att jag hade- typ ? Jag låter nog det kantiga kindstödet vara men kommer att slipa stocken sammetslen, rensa nätskärningen med tunna filar och sedan jobba in Danish Oil i 8-10 lager. I nätskärningen bara ett lager. Slutligen en polyestertrasa som duttas i krossad pimpsten att matta kolven med. En lätt polering med trasa utan pimpsten. Klart! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 Grattis till en mycket fin bössa! Har själv en i .375H&H och är supernöjd med den. När det gäller kantigheten tycker jag det är en del av bössans charm. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjöfågeljägare Posted April 5, 2021 Author Share Posted April 5, 2021 1 hour ago Sako_Finnbear sa: Grattis till en mycket fin bössa! Har själv en i .375H&H och är supernöjd med den. När det gäller kantigheten tycker jag det är en del av bössans charm. Ja, jag har en Finnbear från -82 i 30-06 också. Det är robusta kvalitetsvapen. 338:an är också från -81/82. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts