228 Posted March 26, 2021 Share Posted March 26, 2021 Hej Jag har ett gammalt Helia sikte som jag monterade på en bössa och försökte skjuta in nyligen. Väl på skjutbanan så märkte jag att jag inte fick en klar bild på högsta förstoring hur mkt jag än vred på dioptrin, om jag sänkte till ca 6 gånger förstoring så fick jag hyffsat men inte perfekt bild. Vet någon vad detta kan bero på? Mailade till Swarovski och enligt dem skull en service kosta ca 3000 och jag vet inte om jag tycker att det är värt det, finns det någon i Sverige som servar gamla sikten? mvh Niclas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dansken Posted March 26, 2021 Share Posted March 26, 2021 Den har inget större värde i det skick den är nu. Lägger du 3000 på en service får du tillbaka ett nytt kvalitetssikte. Englund kunde visst serva Helia, men han har lagt av. Jag tror inte det är någon här i Sverige som är värd namnet. Tyvärr.... Jag skulle skicka den till fabriken om det var min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raggarö Posted March 27, 2021 Share Posted March 27, 2021 Jag håller med Dansken i sak, MEN om du mailat till Kahles direkt så kanske du fått ett annat svar..... Raggarö 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
228 Posted March 30, 2021 Author Share Posted March 30, 2021 Tack för era svar, lutar åt att jag får kosta på den en service Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M-98 Posted March 30, 2021 Share Posted March 30, 2021 Kahles är bättre än agenten. Kahles brukar ofta fixa upp siktena på fabriksservicen så de blir riktigt granna för en relativt liten peng. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post 228 Posted May 5, 2021 Author Popular Post Share Posted May 5, 2021 Hej, en liten uppdatering, efter lite mer kontakt med Helia så konstaterades att det var garanti kvar på siktet. Jag lämnade in siktet på deras huvudkontor för vidaretransport ner till fabriken. Där träffade jag en väldigt trevlig herre som tog emot siktet och jag fick även en Helia mössa. 3 veckor senare så kom siktet tillbaka helt ny servat och jag behövde inte ens betala frakten. Måste ge en eloge till Helia för en sjukt bra service och väldigt trevligt bemötande. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Dansken Posted May 5, 2021 Popular Post Share Posted May 5, 2021 Så ska god service se ut. Siktet funkar. Du är nöjd. Du skriver på ett forum att du har blivet väl omhändertagen av Helia's serviceavdelning Alla som läser detta konstaterar att hos Helia får man god service.... Och tar med det i tankarna nästa gång dom ska byta sikte. Och alla tjänar på det 😉 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts