Jump to content

NSI Hagel "Special Game"

Per_B

Recommended Posts

Var på JG Jakt i Sävedalen (trevlig butik) och slog till på en för mig ny hagelammunition. De heter "Special Game" och är från Italienska NSI. Kaliber 12/70, 32g bly och fiberförladdning. 

De är Italienska nr 6 = 2.7mm, väldigt lika US 6 mao (2.75mm). Jag fick 3 x 25 för 340 kr = 4.5kr / st. Jag köpte dem för att de hade fiberförladdning och kul att testa något nytt. Inbillar mig dessutom att sexor med 32 g kan bli bra till duva och skata och kråka också för all del.

Är det någon som testat dem?

NSI_2.GIF

NSI_1.GIF

Det är utmärkta patroner till det du tänkt dig, det enda jag hade att anmärka på var att de spred rejält. Fortfarande bra träffbilder men jag fick dra i full choke för att få de träffar jag ville ha. :yes: 

• Thanks 1

1 hour ago Per_B sa:

Var på JG Jakt i Sävedalen (trevlig butik) och slog till på en för mig ny hagelammunition. De heter "Special Game" och är från Italienska NSI. Kaliber 12/70, 32g bly och fiberförladdning. 

De är Italienska nr 6 = 2.7mm, väldigt lika US 6 mao (2.75mm). Jag fick 3 x 25 för 340 kr = 4.5kr / st. Jag köpte dem för att de hade fiberförladdning och kul att testa något nytt. Inbillar mig dessutom att sexor med 32 g kan bli bra till duva och skata och kråka också för all del.

Är det någon som testat dem?

Kan du lyxa till och offra en under kniven och fota och väga innehållet? 

NSI_2.GIF

NSI_1.GIF

• Like 1

Tack Sidelock!

16 minutes ago sidelock sa:

Det är utmärkta patroner till det du tänkt dig, det enda jag hade att anmärka på var att de spred rejält. Fortfarande bra träffbilder men jag fick dra i full choke för att få de träffar jag ville ha.  

Ok, då kan de nog bli bra i min gamla SbS, den är trång!

13 hours ago sidelock sa:

Det är utmärkta patroner till det du tänkt dig, det enda jag hade att anmärka på var att de spred rejält. Fortfarande bra träffbilder men jag fick dra i full choke för att få de träffar jag ville ha.  

Typ så.... Inga extended range puppor. Men trevliga.

/T

• Like 1
  • Thanks 1

8 hours ago pmt sa:

Typ så.... Inga extended range puppor. Men trevliga.

/T

Tack PMT! Precis vad jag är ute efter... extended range är inget för mig... nära håll och en trevlig upplevelse.. nästan lika gärna på tavla eller pappkassar :) så är jag rätt nöjd! Även om det vore kul med en duva någon gång!