hs_merkel Posted April 16, 2021 Share Posted April 16, 2021 10 hours ago Dahla sa: Jag kan tänka mig att skjuta så långt som kikaren mäktar med att justeras och kulorna vill skjuta stabilt. Dina träffar på 125 meter är vad jag fått ihop med de flesta på 50 meter vilket absolut inte duger för mig. Den skjuter likadant på 150m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JOBEno1 Posted April 16, 2021 Share Posted April 16, 2021 Följer denna tråden då jag är intresserad av samma ämne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahla Posted April 16, 2021 Author Share Posted April 16, 2021 Jag beställde Eley Subsonic och Fiocchi Match 300 och 320 i förmiddags... funkar inte dom får dom gå vidare till nån annan som är inne på samma spår för vidare utvärdering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hs_merkel Posted April 16, 2021 Share Posted April 16, 2021 Har läst mycket på forum i USA som skjuter PRS22 i NRL22. Ska man skjuta på längre håll ska kulan vara Subsonic. Inte super Sonic. Mycket ammunition går över i super sonic bla batch 2 av den jag använder själv=att den patronen nu skjuter skit! På längre håll. Kort pipa är att föredra. Titta gärna på NRL22 där finns de lite att hämta och gärna från forumen. Själv håller jag på att bygga klart min PRS 22lr trainer. Och har hämtat Mycket där i från, just i ammunition och hur bössan ska byggas. Hoppas på att kanske få tävla då det börjar komma tävlingar lite här och var. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahla Posted April 16, 2021 Author Share Posted April 16, 2021 För min del är det inte aktuellt att korta pipan eller mecka dit nån cusomkolv. Min 22:a känns lite som mina övriga vapen och för skytte på löpande älg hemma hos polaren på 20 meter duger absolut CCI Standard och då åker ett leupold 1-4x20 på eftersom det är vad jag använder på drevjaktsbössan för jakt i dagsljus. För stunden testar jag mig fram med subsonic i hopp om att kunna efterlikna min 6,5x55 för lite längre skytte och då sitter 4-16x44 på plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahla Posted May 2, 2021 Author Share Posted May 2, 2021 Illla... illa... Jag har nu testat följande: Eley Subsonic Fiocchi Match 300 Fiocchi Match 320 Till och med Fiocchi 300 som gott och väl ska vara subsonic kommer upp i överljudsfart ibland... vart tionde skott ungefär. Jag satte mig på tänkarstolen och klämde lite... det slog mig att det gått dryga 2000 skott genom pipan sen jag gjorde rent den 🙄 Helt otroligt vad mycket bös det kom ur pipan... tre bronsborstar senare så börjar jag bli nöjd med pipan. Nu är jag dock så jäkla mör i ena underamen så jag ids inte testa bössan 😁 ILLA... Jag är en dålig människa 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusN Posted May 5, 2021 Share Posted May 5, 2021 På 2021-04-15 at 21:15 Dahla sa: Dom här ska också testas... Aquila Sniper Subsonic väger in på 60 grains Märke/modell V0 Norma Subsonic HP 315 Aquila Subsonic HP 312 Aquila Sniper Subsonic 290 Den stabiliserar förmodligen inte. Och frakten från vildsvin.se är svindyr... Israeliska armén sägs köra den i ruger 10/22 med en väldigt kort och dämpad pipa 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hs_merkel Posted May 6, 2021 Share Posted May 6, 2021 På 2021-05-02 at 15:32 Dahla sa: Illla... illa... Jag har nu testat följande: Eley Subsonic Fiocchi Match 300 Fiocchi Match 320 Till och med Fiocchi 300 som gott och väl ska vara subsonic kommer upp i överljudsfart ibland... vart tionde skott ungefär. Jag satte mig på tänkarstolen och klämde lite... det slog mig att det gått dryga 2000 skott genom pipan sen jag gjorde rent den 🙄 Helt otroligt vad mycket bös det kom ur pipan... tre bronsborstar senare så börjar jag bli nöjd med pipan. Nu är jag dock så jäkla mör i ena underamen så jag ids inte testa bössan 😁 ILLA... Jag är en dålig människa Skjutet du över kronograf? Göra rent gör nog föga? Men vem vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Hipshot Posted May 6, 2021 Popular Post Share Posted May 6, 2021 På 2021-05-02 at 15:32 Dahla sa: Jag satte mig på tänkarstolen och klämde lite... det slog mig att det gått dryga 2000 skott genom pipan sen jag gjorde rent den 🙄 Helt otroligt vad mycket bös det kom ur pipan... tre bronsborstar senare så börjar jag bli nöjd med pipan. Nu är jag dock så jäkla mör i ena underamen så jag ids inte testa bössan 😁 ILLA... Jag är en dålig människa Skämmes! Det är ju så basic så det finns inte, värsta rookiemisstaget.. Du blandar säkert tändhattar med 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahla Posted May 6, 2021 Author Share Posted May 6, 2021 4 hours ago hs_merkel sa: Skjutet du över kronograf? Göra rent gör nog föga? Men vem vet? Ja, jag har testat över kronograf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusN Posted May 6, 2021 Share Posted May 6, 2021 På 2021-05-02 at 15:32 Dahla sa: Illla... illa... Jag har nu testat följande: Eley Subsonic Fiocchi Match 300 Fiocchi Match 320 Till och med Fiocchi 300 som gott och väl ska vara subsonic kommer upp i överljudsfart ibland... vart tionde skott ungefär. Jag satte mig på tänkarstolen och klämde lite... det slog mig att det gått dryga 2000 skott genom pipan sen jag gjorde rent den 🙄 Helt otroligt vad mycket bös det kom ur pipan... tre bronsborstar senare så börjar jag bli nöjd med pipan. Nu är jag dock så jäkla mör i ena underamen så jag ids inte testa bössan 😁 ILLA... Jag är en dålig människa 😂22or skjuter ofta bättre när pipan är belagd. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahla Posted May 6, 2021 Author Share Posted May 6, 2021 1 hour ago MagnusN sa: 😂22or skjuter ofta bättre när pipan är belagd Belagd med vad? Problemet är inte att bössan skjuter dåligt... jag vill skjuta subsonic... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted May 7, 2021 Share Posted May 7, 2021 På 2021-05-02 at 15:32 Dahla sa: Illla... illa... Jag har nu testat följande: Eley Subsonic Fiocchi Match 300 Fiocchi Match 320 Till och med Fiocchi 300 som gott och väl ska vara subsonic kommer upp i överljudsfart ibland... vart tionde skott ungefär. Jag satte mig på tänkarstolen och klämde lite... det slog mig att det gått dryga 2000 skott genom pipan sen jag gjorde rent den 🙄 Helt otroligt vad mycket bös det kom ur pipan... tre bronsborstar senare så börjar jag bli nöjd med pipan. Nu är jag dock så jäkla mör i ena underamen så jag ids inte testa bössan 😁 ILLA... Jag är en dålig människa Hade storstädning med både krut och blylösare i min .22lr. Jisses vad skit det var! Har du testat RWS Subsonic? (Edit: Såg nu att du redan testat den.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahla Posted May 7, 2021 Author Share Posted May 7, 2021 5 hours ago Sako_Finnbear sa: blylösare Vad använde du för att lösa bly? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hs_merkel Posted May 7, 2021 Share Posted May 7, 2021 Trodde inte man gjorde rent 22or? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahla Posted May 7, 2021 Author Share Posted May 7, 2021 2 minutes ago hs_merkel sa: Trodde inte man gjorde rent 22or? Inte jag heller... men när bössan skjuter allt så jäkla snabbt blev jag ju tvungen att ta fram mitt svarta bälte i google och kom fram till att det tydligen behövs ibland... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted May 7, 2021 Share Posted May 7, 2021 7 minutes ago Dahla sa: Vad använde du för att lösa bly? https://vapenvardsbutiken.se/product.html/shooters-choice-lead-remover-118ml Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahla Posted May 7, 2021 Author Share Posted May 7, 2021 Jag trodde inte det gick att lösa upp bly... får nog forska lite i det där även om jag tror mig fått rent med ett gäng bronsborstar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Järven Posted May 7, 2021 Share Posted May 7, 2021 27 minutes ago Dahla sa: Jag trodde inte det gick att lösa upp bly... får nog forska lite i det där även om jag tror mig fått rent med ett gäng bronsborstar. Har för mig Saltsyra fungerar, billigt på färghandeln. Bör ej drickas eller hälla i öga. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted May 9, 2021 Share Posted May 9, 2021 På 2021-05-07 at 13:58 Dahla sa: Inte jag heller... men när bössan skjuter allt så jäkla snabbt blev jag ju tvungen att ta fram mitt svarta bälte i google och kom fram till att det tydligen behövs ibland... Tro inte på allt du läser på nätet... 👍 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusN Posted May 9, 2021 Share Posted May 9, 2021 Fick du ner till subhastighet efter rengöring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahla Posted May 9, 2021 Author Share Posted May 9, 2021 Ja, det blev en jäkla skillnad så nu blev urvalet bland kulor stort igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
killer_mouse Posted May 9, 2021 Share Posted May 9, 2021 2 hours ago Dahla sa: Ja, det blev en jäkla skillnad så nu blev urvalet bland kulor stort igen. Ska du vara "hardcore" med subbar så skaffa dej ett långt 6-7mm borr å borra ur så du bara har 15 cm räffling kvar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts