Hoppa till innehåll

WB auktion


Mad Mike

Recommended Posts

På 2021-04-26 at 17:42 Galne sa:

@Joacim Har du ägt en Sauer 200 nån gång? 😁

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Leder än på autionen jag budat vidare på. Lagt taket nu för egen del, får se om de ligger högst även om 2v😁

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kommer aldrig begripa mig på er som budar flera dagar eller veckor innan auktionen går ut. Men det är ju ett bra sätt att se till att priset höjs på varan man inte kommer få köpa senare :D 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

18 minutes ago, exabit said:

Kommer aldrig begripa mig på er som budar flera dagar eller veckor innan auktionen går ut. Men det är ju ett bra sätt att se till att priset höjs på varan man inte kommer få köpa senare :D 

På den tiden jag handlade en hel del MC-delar på Ebay så använde jag en "sniper robot" som gick in och la bud ett par sekunder innan auktionen gick ut. Praktiskt! Då slapp man själv sitta och passa framför datorn.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago exabit sa:

Kommer aldrig begripa mig på er som budar flera dagar eller veckor innan auktionen går ut. Men det är ju ett bra sätt att se till att priset höjs på varan man inte kommer få köpa senare :D 

Det finns olika typer av auktioner så jag väljer taktik beroende på ett antal parametrar, du vet även ett mynt har två sidor😉

Mike

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

F-n också. Blev sugen på en viss bössa. Hade den stått hos en handlare kunde man ju frågat här om vad ni ser för värde resp problem. Nu vågar man ju inte då man inte vill öka på konkurrensen i onödan...

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Några intressanta objekt för mig, men eftersom jag samtidigt letar begagnad studsare på andra håll så känner jag det totalt meningslöst och fel att hålla på att buda nu.. Väntar till sista dagen så får vi se.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Börjar få en liten nytändning med vapenintresset så har varit inne och rört om lite i grytan i det billigare segmentet 😄

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det står ju så tokigt många begagnade vapen runtom hos handlarna i landet så prutmånen är riktigt god. Det är svårt att pruta på en auktion :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Dahla sa:

Var det du som svetsade fast baserna? 😁

Japp, och nu vill jag köpa tillbaka mästerverket 😉 

*ironi* har inte svetsat några baser.... än 😉😄

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jäklar vad Husqvarna 60:an stack i väg.   :o

556. HAGELGEVÄR, svenskt, Enkelskott, fabrikat Husqvarna, modell 60, kaliber 12/65, tillv.nr 69294, se-nr SE2116544. Licensvapen - Hagelgevär - Auctionet

Fint kolvträ för en Husqvarna, den skulle jag inte ha något emot.

 

 

Dom andra sidolåsarna från Husqvarna verkar det inte vara något sug efter, men dom flesta var inte i nå vidare skick å andra sidan.

Skulle vara kul att ropa in en och dremel-renovera och kuckla med i källaren om det inte var för platsbristen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var inne och titta och hitta inget som jag blev sugen på, fundera på att bjuda på en men med de priset som var +22,5% eller vad det är? Hamnade den på dubbla priset mot vad värdet är. Galet vilka trissade priser!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

18 minutes ago, hs_merkel said:

Var inne och titta och hitta inget som jag blev sugen på, fundera på att bjuda på en men med de priset som var +22,5% eller vad det är? Hamnade den på dubbla priset mot vad värdet är. Galet vilka trissade priser!

Just ja!
"Vid köp tillkommer 22,5% inkl. moms på det klubbade slutpriset, samt en slagavgift på 80kr. Det totala belopp som köparen skall betala är alltså det klubbade priset plus denna avgift."

Ingen större påverkan på lägre summor men på större så..

4 hours ago, Dahla said:

Det står ju så tokigt många begagnade vapen runtom hos handlarna i landet så prutmånen är riktigt god. Det är svårt att pruta på en auktion 

För en som är ny.. Det är alltså normalt att pruta på vapen hos handlare? Jag är ju sån som ofta prutar lite på allt (har ärvt det av farsan) och lever efter devisen att "det är alltid värt att försöka", iofs..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu har jag blivit överbjuden på alla auktioner utom en. Förr hade jag haft ångest, nu ligger pengarna på Avanza tills nästa auktionstillfälle 😎

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2021-04-29 at 20:46 sexfemåtta sa:

Just ja!
"Vid köp tillkommer 22,5% inkl. moms på det klubbade slutpriset, samt en slagavgift på 80kr. Det totala belopp som köparen skall betala är alltså det klubbade priset plus denna avgift."

Ingen större påverkan på lägre summor men på större så..

För en som är ny.. Det är alltså normalt att pruta på vapen hos handlare? Jag är ju sån som ofta prutar lite på allt (har ärvt det av farsan) och lever efter devisen att "det är alltid värt att försöka", iofs..

Liten sanslöst avgift dom har iofs så är ju andra auktionsverk något värre 

Skulle lägga bud på ett annat ställe 30% plus moms då blir det dyrt speciellt när säljaren betalar en avgift med 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...