Popular Post Älgflugornas Herre Posted June 9, 2021 Popular Post Share Posted June 9, 2021 Allt började nog i somras när jag fick för mig att säjakt var något för mig. Helt plötsligt började jag skjuta en massa liggande och trivdes inte alls med bössans kolv. Det fortsatte med att utdragaren på bössan gick sönder. Hittade ingen ny så jag köpte en till likadan bössa som jag plundrade på allt som inte var licenspliktigt och skrotade resten. Helt plötsligt stod jag där med två identiska kolvar. Hmmm. Det kliade i fingarna och efter någon månads betänketid satte jag sågen i den mest slitna (som för övrigt även var plastbäddad). Någon vecka och en massa sågande, filande och epoxispacklande senare var det dags att måla. Jag hade en burk "battleship grey" till min grålle liggande och gjorde grundstrykningen med den varefter jag sprayade svart med växter (ormbunke) som schablon. Ingen vidare finish på slutresultatet men väldigt funkis för liggande skytte. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sidelock Posted June 9, 2021 Share Posted June 9, 2021 Vilka jävla tassar du lär ha.😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Älgflugornas Herre Posted June 11, 2021 Author Share Posted June 11, 2021 På 2021-06-09 at 18:49 sidelock sa: Vilka jävla tassar du lär ha.😁 Det finns ganska gott om plats för handskar.... Sedan luras bilden lite... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted June 11, 2021 Share Posted June 11, 2021 Fin var den inte men troligen bättre att skjuta med än orginal och det är viktigast. Funktionen först. Har du gjort klart säl kraniumet ännu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Älgflugornas Herre Posted June 11, 2021 Author Share Posted June 11, 2021 33 minutes ago karelsk blandning sa: Fin var den inte men troligen bättre att skjuta med än orginal och det är viktigast. Funktionen först. Har du gjort klart säl kraniumet ännu? Funkis är prio 1 i detta fall. Hade aldrig gjort det om jag bara hade haft 1 kolv, men nu har jag en si reserv o jag vill styra tillbaka bössan till en klassisk kostym. Sälkraniet är kokt och grovrensat och ligger i frysen i väntan på att jag skall orka göra det sista finpillet. kokade med lite tvättmedel med tanken att det skulle dra ut maximalt med fett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted June 11, 2021 Share Posted June 11, 2021 Maskin disk medel har jag hört ska vara bra att koka i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts